سفید پوشان جامعه سلامت همیشه و همه جا در کنار مردم

۰۲ شهریور ۱۳۹۹ | ۱۲:۵۲ کد : ۱۱۳۰۶ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۷۳۳
رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: پزشکان همیشه خود را در کنار مردم دیده و در هر شرایطی با مردم بوده و هستند.
سفید پوشان جامعه سلامت همیشه و همه جا در کنار مردم

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر سید محمد جمالیان در مراسم گرامیداشت روز پزشک که به صورت مجازی در ستاد دانشگاه علوم پزشکی اراک برگزار شد، افزود: پزشکان هر جامعه ای به خصوص کشور ما، تا آخرین توان و حتی تا پای جان، برای حفظ جان و سلامتی همنوعان خود تلاش می کنند و این به خاطر سوگندی است که در روزهای نخست پزشک شدن خود یاد می کنند.

وی اظهار داشت: متاسفانه چند سالی است که جامعه پزشکی مورد بی مهری و کم لطفی های زیادی از سوی برخی از مردم و رسانه ها در مورد پرداخت مالیات و نصب دستگاه پوز در مطب ها قرار گرفته و قصور احتمالی برخی را به کل این جامعه تعمیم داده و نسبت به آنان صحبت کرده و رای صادر کردند.

وی خاطر نشان کرد: خدماتی که پزشکان ارائه می دهند، با جان و سلامت مردم در ارتباط است و سنجیدن این ارائه خدمت با پول یا نگاه اقتصادی به آن داشتن، کم لطفی است و نگرش غلطی است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک در ادامه ضمن تقدیر و تشکر از زحمات کلیه پزشکان و مدافعان سلامت، گفت: این خدمات و تلاش های شبانه روزی و ایثار و از خودگذشتگی آنها با شیوع ویروس کرونا، بیشتر به چشم آمد.

دکتر جمالیان افزود: این نگاه فرا شغلی به این کار و عشق به خدمت و نجات جان همنوعان، باعث شد در کشور ما علیرغم وجود مشکلات فراوان و پایین بودن بسیاری از امکانات مالی و تجهیزات پزشکی نسبت به سایر کشورها، عملکرد پزشکان، عملکرد قابل قبول تری نسبت همکاران خارجی خود باشد.

وی خاطرنشان ساخت: در موج دوم این ویروس همه گروه ها از جمله پزشکان و مدافعان سلامت درگیر و مبتلا شده اند و مردم می توانند با رعایت بهداشت و پروتکل های بهداشتی، این قشر زحمتکش و فداکار را که با دست خالی و خستگی فراوان به جنگ این ویروس ناشناخته و مرموز رفته اند را کمک کرده و این بار آنان، جان پزشکان را نجات دهند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک همچنین ضمن گرامیداشت یاد و خاطره درگذشتگان حوزه سلامت به خصوص زنده یاد دکتر قناعت پیشه و شهید دکتر ساعی پور، گفت: امیدوارم این عزیزان در کنار سید و سالار شهیدان محشور شده و خداوند متعال اجر تک تک آنها را بدهد.

دکتر جمالیان در پایان از مردم خواست با رعایت بهداشت و نکات ایمنی و گوش دادن به توصیه ها و انجام پروتکل های ابلاغی، قدردان زحمات شهدای مدافع سلامت و پزشکان باشند.


نظر شما :