دفاع همان دفاع هست و تنها سنگرها عوض شده اند

۰۳ شهریور ۱۳۹۹ | ۱۴:۲۵ کد : ۱۱۳۵۸ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۵۷۶
فرمانده سپاه اس روح الله استان مرکزی گفت: دفاع همان دفاع است و تنها سنگرها جای خود را با یکدیگر عوض کرده‌اند.
دفاع همان دفاع هست و تنها سنگرها عوض شده اند

به گزارش وب دا مرکزی، سردار محسن کریمی در جلسه تقدیر نیروهای مسلح از مدافعان سلامت که به همت شورای هماهنگی بهداشت، امداد و درمان نیروهای مسلح استان مرکزی در دانشگاه علوم پزشکی اراک برگزار شد، افزود: زمانی رزمندگان اسلام در سنگر جنگ تحمیلی با دشمن می جنگیدند، ولی امروز رزمندگان و جان برکفان جامعه پزشکی در سنگر مقابله با کرونا با این دشمن نامرئی دست و پنجه نرم می‌کنند.

وی اظهار داشت: جنگ تحمیلی پس از پایان به دانشگاهی برای یادگیری هرچه بیشتر از الگوگیری و راه ها و روش های موفقیت و رسیدن به خودکفایی در همه زمینه ها تبدیل شد و امروزه مدافعان سلامت نیز با روحیه ایثار، فداکاری و از خودگذشتگی که نشات گرفته از مکتب جنگ تحمیلی و هشت سال دفاع مقدس می باشد، در مقابله با کرونا، نشان دادند تا پای جان، در راه آرمان های خود که همان آرمان‌های نظام، امام و انقلاب و رهبری است، ایستادند.

وی تاکید کرد: در زمان جنگ تحمیلی دشمن ما ارتش تا دندان مسلح بعث عراق بود، ولی امروزه، این موجود بسیار کوچک به جان مردم دنیا افتاده است، ولی در هر دو رویداد ملت ایران از خود مقاومت، رشادت و ایستادگی مثال زدنی نشان داده اند.

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی در ادامه خاطرنشان کرد: جنگ ایران با سایر جنگ ها و کشورها یک تفاوت عمده دارد و آن وجود ارزش های معنوی جنگ است که به ما تحمیل شد به همین خاطر باید این ارزش های گرانب های معنوی و تجربیات ناگفته جنگ به مردم و بخصوص قشر جوان منتقل شود.

سردار کریمی به دشمنی دیرینه دشمنان و بدخواهان با امت اسلامی به خصوص به ملت ایران اشاره کرد و افزود: ملت بصیر و مقاوم ایران همواره، زیر شدیدترین تحریم های دشمنان از خود مقاومت و صبر نشان داده و ثابت کردند که پیروزی نهایی، با صابرین است.

وی گفت: در این روزها که ویروس کرونا عالم را فرا گرفته و با توجه به تحریم هایی که سالیان سال بر ملت قهرمان ایران اعمال شده بود، با صبر و توکل بر خدا و اعتماد به دانشمندان داخلی می توانیم از این بحران نیز عبور کنیم.

وی یادآور شد: زمانی در کشور محتاج پزشکان دیگر بودیم، اما با توکل بر خدا و گام نهادن در مسیر درست، ضمن ارتقاء سطح سواد پزشکی و دستیابی به دستاوردهای مهم علم پزشکی، جایگاه علمی ایران ضمن ارتقا در جهان زبانزد خاص و عام نیز شده است.

وی در ادامه به کمک های مردم اشاره کرد و گفت: اگر این کمک ها به میدان مبارزه با ویروس کرونا نمی‌آمد، جامعه پزشکی به تنهایی قادر به مقابله با آن نبود.

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی همچنین وجود مسائل و روحیات معنوی در جامعه را دلیل انسجام دانست و گفت: با انجام وظیفه و اعمالی با اخلاص و تقوا، توکل به خدا و رهبری مقام معظم رهبری، مطمئنا از شر این ویروس خلاص خواهیم شد.

سردار کریمی همچنین مقاومت، صبر و پایداری، شهادت و فداکردن همه چیز برای دین را از مهمترین پیام‌های کربلا و عاشورا و نهضت امام حسین(ع) برشمرد و خدمت بی منت به مردم را دینی به گردن مسئولین نظام دانست.


نظر شما :