نقش مهم داروسازان در چرخه نظام تامین سلامت

۰۴ شهریور ۱۳۹۹ | ۱۷:۴۴ کد : ۱۱۳۸۳ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۶۷۲
رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: پنجم شهریور فرصت مناسبی برای یاد آوری و تجلیل از نقش مهم و تعیین کننده جامعه داروسازان در چرخه نظام تامین سلامت و بهداشت و درمان کشور است.
نقش مهم داروسازان در چرخه نظام تامین سلامت

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر سید محمد جمالیان افزود: روز داروسازی، روزی مختص به داروسازان عزیز است و به همین مناسبت و نقش مهم و تأثیرگذار داروسازان در چرخه ی درمان به خصوص در روزهایی که ویروس کرونا بر مردم و جامعه ی پزشکی و البته پیدا کردن راه درمان و مقابله ی آن، سایه افکنده، برای تقدیر و تشکر از زحمات فراوان آنان برای یافتن راهی برای پایان دردهای مردم و همنوعان خود، تمام قد ایستاده و برای تک تک همکاران و فعالان این عرصه آرزوی توفیقات روزافزون می کنیم.
وی اظهار داشت: روز داروساز یکی از مناسبت‌ هایی است که اگرچه ذهن همه جامعه را به خود مشغول نمی‌ کند، اما این حسن را دارد که اعضای حرفه‌ ی داروسازی در گردهمایی صمیمانه به طرح مسائل و مشکلات جامعه‌ ی داروسازی می‌ پردازند.
وی با اشاره به اینکه آنگاه که دردمندی سلامت خود را باز یابد و آنگاه که دستی به نشان شکر، به آسمان بلند شود ملائک داروسازان را می ستایند، تاکید کرد: شاید هیچ کس بـه اندازه‌ بیماری کـه بعد از خوردن یک داروی مؤثر شاهد تسکین دردهایش اسـت، قدر شـما را نشناسد.
دکتر جمالیان خاطرنشان کرد: بزرگداشت این روز بزرگ، بهانه‌ای‌ست کـه بـه یادمان آورد هنوز هم در این سرزمین هستند بزرگ مردان و زنان محققی کـه دمی از تلاش دست نمی کشند.
رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک در پایان گفت: داروسازان بزرگ ترین منبع معتبر دانش برای مراقبت های بهداشتی ما هستند و بی‌شک توان بالا و عزم و اراده پولادین شـما داروسازان، تلاشی ستودنی برای پیشرفت و ترقی این مرز و بوم به خصوص در حوزه مراقبت از سلامت و حفظ جان مردم است.


( ۱ )

نظر شما :