نذر سلامت به جای نذورات دیگر

۰۴ شهریور ۱۳۹۹ | ۱۷:۵۸ کد : ۱۱۳۸۵ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۹۵۶
رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: آنان که نذوراتی را هر ساله در ایام محرم و صفر ادا می کردند، حالا امکان این کار را ندارند و از آنان خواسته می شود که به جای راه انداختن بساط پخت و پز که اتفاقا ممنوع هم شده، هزینه های پیش بینی شده برای نذورات شان را در بخش بهداشت و درمان هزینه کنند.
نذر سلامت به جای نذورات دیگر

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر سید محمد جمالیان افزود: روش هایی برای اینکار پیش بینی شده تا نذورات در محل هایی هزینه شوند که این روزها استان و کشور به شدت در این محل ها به کمک نیاز دارد.
وی اظهار داشت: مردم استان مرکزی می توانند با توجه به فرا رسیدن ماه محرم نذورات خود را به سمت حوزه سلامت هدایت کرده و نیات ارزشمند خود در این حوزه را در راستای کمک به متولیان بهداشت و درمان برای ارائه خدمات بهتر و بیشتر پزشکی به بیماران تعریف کنند.
وی تاکید کرد: دانشگاه علوم پزشکی برای اینکه خدمات خوبی را به بیماران ارائه دهد با هزینه های بسیار زیاد و کمرشکنی روبروست، از طرفی این دانشگاه برای ارائه خدمات هرچه مطلوب تر به بیماران در حال ارتقای تجهیزات بیمارستانی است و در این شرایط نیاز به نقش آفرینی خیرین سلامت بیش از پیش احساس می شود.
دکتر جمالیان گفت: از طرفی ماه های محرم و صفر ماه هایی هستند که مردم نذورات زیادی را طبخ و توزیع می کنند، ولی با توجه به ممنوعیت توزیع نذورات طبخ شده، مردم می توانند نذورات خود را در حوزه سلامت ادا کنند؛ بی شک عددهای کوچک نذری می توانند جمع شوند و مشکلات بزرگی را در شرایطی که حوزه سلامت فشار اقتصادی بسیاری را تحمل می کند، برطرف کنند.
رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک در ادامه با بیان اینکه حساب خیرین مردمی توسط دانشگاه به شماره 2000500055 نزد بانک رفاه ایجاد شده و مردم با هر نیتی که داشته باشند می توانند نذورات خود را به این حساب واریز کنند، اظهار کرد: اگر خیرین و صاحبان نذورات قصد دارند نذورات آنها در محلی خاص همچون تهیه اقلام بهداشتی، خرید تجهیزات پزشکی یا کمک به بیماران بی بضاعت هزینه شود می توانند با در دست داشتن فیش واریزی خود به مشاور اجتماعی دانشگاه مراجعه کرده و نیت مورد نظر خود را اعلام کنند.
وی افزود: امسال با توجه به محدودیت های ایجاد شده در بحث و نذورات و تغییر ماهیت آن از نوع سلامت، باعث کمک بیشتر خیرین به سلامت و درمان استان شد.
وی تاکید کرد: صاحبان نذورات همچنین می توانند با مراجعه به بیمارستان ها نذر خود را به صورت جیره خشک تحویل دهند تا برای پخت غذای بیماران مصرف شده یا به خانواده های بی بضاعت بیماران تحویل داده شود.
متولی سلامت استان مرکزی ادامه داد: این فرهنگ زیبا و والای انسانی همکاری خیرین در حوزه سلامت در استان مرکزی در راستای ارتقاء سطح بهداشت سلامت و درمان استان نهادینه شده است.
رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک در پایان خاطرنشان کرد: امیدواریم این همکاری ها و همدلی ها در ماه محرم و صفر بیشتر از قبل نمود پیدا کند و باشد که با این وحدت به هدف خود که همان ارتقای سلامت هر چه بیشتر و بهتر مردم استان است، برسیم.


( ۲ )

نظر شما :