با حضور رییس سازمان اورژانس کشور؛

پد اورژانس هوایی استان مرکزی افتتاح شد

۱۱ مهر ۱۳۹۷ | ۱۶:۱۰ کد : ۱۱۴۲ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۱۵۴۶
پد اورژانس هوایی استان مرکزی با حضور دکتر پیرحسین کولیوند رییس سازمان اورژانس کشور، دکتر حسن طاهراحمدی رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک و دیگر مسئولین افتتاح شد.
پد اورژانس هوایی استان مرکزی افتتاح شد

به گزارش خبرنگار وب دا مرکزی، مشاور وزیر و رییس سازمان اورژانس کشور در حاشیه این مراسم گفت: اورژانس هوایی استان مرکزی قبلا راه اندازی شده است، اما پد بالگرد در مجاورت بیمارستان امیرالمومنین (ع) ساخته و افتتاح شد؛ البته لازم است یک آشیانه مخصوص هم در مجاورت بیمارستان برای استقرار بالگرد آماده شود.

دکتر پیرحسین کولیوند با اشاره به اینکه اوژانس کاری است که امکان تعلل در آن وجود ندارد،  خدمات رسانی به موقع در این راستا را یکی از مطالبات و دغدغه های اصلی وزیر بهداشت دانست که درصدد رفع این دغدغه و کیفیت بخشی خدمات هستیم.

وی با اشاره به فعالیت ۳۹ پایگاه اورژانس هوایی در کشور بیان کرد: در سالجاری تا به امروز ۲۳ هزار مصدوم جابجا شده که ۶۵ درصد مصدومان مستقیماً به اتاق عمل اعزام شده اند و تمام این خدمات رایگان و از برکات طرح تحول نظام سلامت بوده است و این اقدام حاصل یکی از تصمیمات شجاعانه، جدی و مهم وزیر بهداشت جهت توسعه اورژانس هوایی بوده است و همچنان در جهت توسعه این مهم عمل می‌شود.

رییس سازمان اورژانس کشور در پایان با تاکید بر اینکه در حال حاضر اورژانس هوایی خدمات گسترده ای در سطح کشور دارد و درصدد کاهش فواصل خدمات رسانی هستیم، گفت: ۳۹ بالگرد در کشور فعال است و لازم است که این تعداد به ۵۴ عدد برسد و استاندارد سازی در این امر بستگی به عملکرد ما دارد، اما نسبت به خدمات رسانی اورژانس هوایی در جهان عملکردی رو به جلو داریم.

گفتنی است تاکنون جهت تجهیز داخلی بالگرد اورژانس هوایی استان مرکزی و آماده سازی زمین و پد آن، بالغ بر یکصد میلیارد ریال هزینه شده است.

شایان ذکر است مشاور وزیر و رییس سازمان اورژانس کشور طی نشستی با دانشجویان رشته فوریت های پزشکی مسائل و مشکلات ایشان را بررسی کرد.

کلید واژه ها: اورژانس هوایی استان مرکزی دکتر پیرحسین کولیوند رییس سازمان اورژانس کشور


( ۱ )

نظر شما :