حمایت از داروسازان از اولویت‌های دانشگاه است

۰۵ شهریور ۱۳۹۹ | ۱۸:۲۶ کد : ۱۱۴۲۱ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۵۳۶
رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: حمایت از داروسازان در بخش های خصوصی و دولتی از مهمترین اولویت‌های دانشگاه علوم پزشکی در استان مرکزی است.
حمایت از داروسازان از اولویت‌های دانشگاه است

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر سید محمد جمالیان در جلسه‌ای که به مناسبت روز داروساز برگزار شد، افزود: با توجه به تحریم های ظالمانه و یک طرفه و تحمل فشارهای فراوان از سوی ملت ایران، داروسازان نیز مانند سایر حوزه ها دچار مشکلاتی برای تهیه، تولید و توزیع محصولات خود شده اند.
وی هدف از حمایت هرچه بیشتر از داروسازان دولتی و خصوصی را افزایش ارائه خدمت به مردم و دسترسی آسان و با عدالت در تمام نقاط استان دانست و اظهار داشت: صرف کمترین وقت و هزینه برای تهیه دارو حق مسلم همه مردم است.
وی تاکید کرد: تلاش می کنیم انواع داروهای مختلف برای همه اقشار جامعه و توده مردم به خصوص بیماری های صعب العلاج نظیر ام اس، بیماران پیوندی و سرطانی را تامین کرده به طوری که در دسترس باشد.
رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک در ادامه ضمن تبریک به همکاران معاونت غذا و دارو از تلاش آنان برای جبران کمبودهای موجود به خصوص در ایام شیوع ویروس کرونا تشکر کرد و گفت: با تلاش ها و پیگیری های زیاد و شبانه روزی همکاران این معاونت، در روزهای سخت کرونایی دانشگاه علوم پزشکی با مشکلاتی نظیر تشکیل بازار سیاه دارو، کمبود، مسمومیت و مرگ و میر با متانول، مواجه نشد.
دکتر جمالیان افزود: داروسازان نیز مانند سایر گروه‌ها نظیر، پزشکان، علوم آزمایشگاهی و پیراپزشکی، در این ایام به خصوص چند ماه گذشته دچار مشکلاتی بودند و فشارهای کاری بسیار زیادی را تحمل کرده و علیرغم وجود برخی مطالبات همچنان به کار خود و با هدف خدمت به مردم ادامه دادند.
وی همچنین از اهدای مقادیر قابل‌توجهی دارو به ارزش ۶۲۰۰ یورو که توسط زوج جوان اراکی و مقیم آلمان به دانشگاه علوم پزشکی اراک برای استفاده و درمان بیماران بی بضاعت و کم بضاعت پیوندی، تشکر کرد و گفت: در حال حاضر تامین دارو در بخش دولتی به منظور نظارت ها و پیگیری های مستمر برای جلوگیری از خروج و عرضه در بازار سیاه نسبت به بخش خصوصی بسیار دشوارتر و سخت تر شده است.
رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک در پایان  خاطر نشان کرد: کمبود ناچیز دارو در استان تقصیر دانشگاه‌ علوم‌ پزشکی نیست و به همین خاطر به دلیل رویارویی مستقیم همکاران داروخانه ای با مردم و کاهش آستانه صبر و تحمل آنان بابت تحمل فشارهای زیاد به خصوص در این ایام، از همکاران این معاونت به خصوص داروخانه‌ها تقاضا دارم، با ملایمت و صبر بیشتری با مردم صحبت و ارائه خدمت کنند.


نظر شما :