مرکز پایش مراقبت های بالینی(MCMC)  استان مرکزی به بهره برداری رسید

۱۱ مهر ۱۳۹۷ | ۱۶:۳۹ کد : ۱۱۴۳ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۱۰۷۷
مرکز پایش مراقبت های بالینی(MCMC)  استان مرکزی با حضور دکتر پیر حسین کولیوند رییس سازمان اورژانس کشور، دکتر حسن طاهراحمدی رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک و دیگر مسئولین به بهره برداری رسید.
مرکز پایش مراقبت های بالینی(MCMC)  استان مرکزی به بهره برداری رسید

به گزارش خبرنگار وب دا مرکزی، رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک در حاشیه افتتاح این مرکز، گفت: این مرکز، مانیتورینگ آنلاین کلیه بیمارستان های استان مرکزی را ممکن کرده و به راحتی تعداد تخت خالی و حضور بیماران در ICU و ضرورت اعزام به دیگر بیمارستان ها را اعلام می کند.

دکتر حسن طاهراحمدی، اعتبار هزینه شده برای این مرکز را ۵۰۰ میلیون تومان عنوان کرد.

برنامه بعدی سفر مشاور وزیر و رییس سازمان اورژانس کشور به اراک، دیدار با پرسنل اورژانس استان بود.

رییس سازمان اورژانس کشور در این جلسه، گفت: مهارت آموزی و پرورش اصولی نیروی انسانی در حوزه اورژانس از جمله ضرورت های این بخش است، چرا که موجب ارتقای کیفیت خدمات خواهد شد.

دکتر پیرحسین کولیوند، با بیان اینکه انسجام بسیار خوبی بین معاونت های دانشگاه علوم پزشکی اراک و فوریت های پزشکی وجود دارد، اظهار داشت: با توجه به شرایط کنونی، حق و حقوق پرسنل این بخش باید با جدیت پیگیری شود که خوشبختانه در این زمینه توسط اورژانس کشور اقدامات ثمربخشی انجام شده است.

وی اضافه کرد: تشکیلات سازمان اورژانس کشور با همکاری و پیگیری های وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی شکل گرفته و اساسنامه ای نیز برای آن تصویب شده است.

رییس سازمان اورژانس کشور تصریح کرد: خدمات رفاهی کارکنان مراکز اورژانس و فوریت ها نیز با جدیت پیگیری می شود، همچنین دستورالعمل و بخشنامه ای به زودی در زمینه بحث بهره وری ابلاغ خواهد شد که این مهم مشمول تمامی کارکنان اورژانس کشور می شود.

وی عنوان کرد: مهارت آموزی از دیگر مواردی است که با جدیت در این حوزه پیگیری می شود، زیرا باید بتوانیم علاوه بر انتقال تجارب به یکدیگر از دانش روز بهره مند شویم و تجهیزات و آمبولانس ها را به روز کنیم و در کنار این بخش تربیت سرمایه انسانی به منظور استفاده از این تجهیزات دارای اهمیت است.

دکتر کولیوند خاطرنشان کرد: حفظ و نگهداری از تجهیزات اورژانس به منظور بالا بردن کیفیت خدمات دارای اهمیت است و نیروی انسانی باید تلاش داشته باشد با استفاده صحیح از این تجهیزات به وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی کمک کند.

وی توضیح داد: کارانه پرسنل فوریت ها در حال پیگیری است و به دنبال این هستیم تا کارانه این افراد با اورژانس بیمارستانی همزمان پرداخت شود؛ علاوه بر این با توجه به اینکه بحث اورژانس یک کار سخت و طاقت فرسـا است، افـرادی که وارد این عرصه می شوند بایـد علاقه مند باشند و در همین راستا تعیین تکلیف نیروهای قراردادی نیز در دستور کار قرار دارد.

رییس سازمان اورژانس کشور با اشاره به تغییر جایگاه اجتماعی کارکنان اورژانس، گفت: با پیگیری های به عمل آمده اگر در حین انجام عملیات یکی از  کارکنان دچار حادثه شود، جانباز و اگر فوت شود، شهید محسوب می شود.

گفتنی است در پایان این جلسه از تعدادی از پیشکسوتان و بازنشستگان اورژانس استان مرکزی و نیز تعدادی از تکنسین های نمونه تقدیر و تشکر شد.

همچنین نشست با هیات رییسه دانشگاه علوم پزشکی اراک از دیگر برنامه های سفر رییس اورژانس کشور به اراک بود.

کلید واژه ها: دکتر پیرحسین کولیوند رییس سازمان اورژانس کشور مرکز پایش مراقبت های بالینی استان مرکزی مرکز MCMC استان مرکزی


نظر شما :