مسافرت موجب افزایش سرعت انتقال ویروس می شود

۰۷ شهریور ۱۳۹۹ | ۱۸:۳۸ کد : ۱۱۴۵۴ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۴۶۸
رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: خواهشمندیم افراد در این دوران عزاداری از هرگونه جابجایی و مسافرت های داخل و خارج استانی به شدت پرهیز کنند.
مسافرت موجب افزایش سرعت انتقال ویروس می شود

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر سید محمد جمالیان در گفتگوی تلفنی با اخبار شبکه آفتاب ضمن تسلیت شهادت حضرت ابوالفضل و سید سالار شهیدان، تاکید کرد: حضور افراد در تجمع های زیاد همچنین جابجایی افراد و مسافرت های گوناگون موجب افزایش سرعت انتقال ویروس می شود و جان افراد در معرض خطر قرار می گیرد.
متولی سلامت استان مرکزی ضمن دعوت نمودن مردم به رعایت پروتکل های بهداشتی در مراسم‌های عزاداری و خودداری از مسافرت ها و جابجایی ها خاطرنشان کرد: افراد مسن، گروه های پرخطر و دارای بیماری زمینه ای از حضور در مراسم ها و اماکن پر ازدحام جداً خودداری بکنند و از طریق صدا و سیما یا شبکه‌های مجازی مراسم عزاداری را دنبال کنند.
وی افزود: افرادی که در مراسم های عزاداری حضور پیدا می‌کنند می بایست حتماً فاصله‌گذاری اجتماعی، زدن ماسک و شستشوی دست‌ها، بهداشت فردی و اجتماعی را رعایت کنند تا ضمن برگزاری مراسم های عزاداری، سلامت خود و اطرافیان را حفظ نمایند.
وی همچنین اشاره کرد: بعد از پایان مراسم‌های عزاداری افراد از دور هم جمع شدن در خارج از محل عزاداری پرهیز کنند.
دکتر جمالیان در پایان گفت: مجدداً از مردم مسلمان و فهیم استان مرکزی خواهشمندیم از برپایی ایستگاه های صلواتی، موکب ها و پخش کردن نذری به صورت اطعام جلوگیری نمایند.


( ۱ )

نظر شما :