دکتر سید محمد جمالیان:

هیأت‌های مذهبی نذورات را به درمان مردم اختصاص دهند

۰۷ شهریور ۱۳۹۹ | ۱۸:۴۹ کد : ۱۱۴۵۵ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۴۷۱
رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: با وجود مشکلات مالی و درمانی در مواجه با بیماری کرونا از هیأت‌های عزاداری انتظار می‌رود نذورات را به سمت درمان مردم هدایت کنند.
هیأت‌های مذهبی نذورات را به درمان مردم اختصاص دهند

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر سید محمد جمالیان در نشست هم اندیشی مسئولین هیأت‌های مذهبی شاخص اراک در محل اداره کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی، اظهار کرد: با توجه به بازدیدهای به‌ عمل آمده در روزهای اخیر از هیأت‌های مذهبی، همکاری آنها در رعایت پروتکل‌های بهداشتی حین مراسم عزاداری قابل مشاهده و قابل تقدیر بوده است.

وی افزود: در شهر اراک بیمارستان‌های امیرالمومنین (ع) و آیت الله خوانساری برای بحث کرونا استفاده می‌شود و در صورت به وجود آمدن بحران جدی مدیریت این بیماری برای کادر بهداشت و درمان سخت است.

وی قرار گرفتن استان مرکزی در شاهراه‌های مواصلاتی که مسافرین در حال تردد هستند، مراودات بسیار در استان بواسطه شاخصه صنعتی بودن و نزدیک بودن به پایتخت را از جمله تهدیدات ابتلاء به بیماری کووید۱۹ برشمرد و عنوان کرد: در این دوره تهدیداتی از جمله مسافرت در روزهای تعطیل مطرح است که مبتلایانی را به همراه خواهد داشت که تا سه هفته بار زیادی را به واحد درمان وارد می‌سازد.

وی افزود: عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مراسم‌های عزاداری و به‌ دنبال آن شیوع بیماری در افراد نیز فشار مضاعفی را به کادر درمان وارد می‌سازد، همچنین نزدیک شدن به فصل سرد از دیگر تهدیداتی است که ویروس حالت تهاجمی به خود می‌گیرد و میزان بستری را افزایش می‌دهد، با وجود اینکه با تعداد محدود تخت در شهر اراک و پرسنل خسته مواجه هستیم.

دکتر جمالیان گفت: اقدام بعضی از هیأت‌ها مبنی بر برگزاری مراسم عزاداری در فضای مجازی به حمایت از مدافعین سلامت به کادر درمان روحیه داد و مشاهده این حرکت‌های فرهنگی ناشی از شور و شعور حسینی در این میدان مبارزه به جان خسته پرسنل روحیه مضاعف می‌دهد.

وی عنوان کرد: این ویروس در صورت مشاهده و عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی در یک فرد همه را درگیر می‌کند و به همین ترتیب سرعت انتشار آن بالا می‌رود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک اظهار کرد: رفتارهای هر یک از ما و تهدید سلامت افراد جامعه یک نوع حق الناس است و نباید با عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مراسم عزاداری موجب تهدید سلامتی دیگران شد.

وی از هیأت‌های عزاداری در خواست کرد که با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مراسم عزاداری به دانشگاه علوم پزشکی کمک کنند تا این روزهای دشوار سپری شود.


( ۳ )

نظر شما :