امت شیعه خودش را به رعایت اصول بهداشتی مقید می داند

۰۸ شهریور ۱۳۹۹ | ۱۸:۲۲ کد : ۱۱۴۵۸ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۶۷۶
مدیر گروه بهداشت محیط و حرفه ای معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: مردم مسلمان و فهیم باید از دستورات و توصیه های مقام عظمای ولایت مبنی بر رعایت پروتکل های بهداشتی ضمن برگزاری مراسم های مذهبی، پیروی کنند.
امت شیعه خودش را به رعایت اصول بهداشتی مقید می داند

به گزارش وب دا مرکزی، مهندس حسن مهرعلی در گفت و گوی تلفنی با برنامه رادیو موج آشنا از صدای شبکه آفتاب، افزود: وظیفه شرعی بر گردن تک تک افراد است که به مهار بیماری و قطع زنجیره انتقال کرونا کمک بکنند ،که جز با توجه به رعایت پروتکل های بهداشتی این امر میسر نخواهد بود.
وی در ادامه رعایت اصولی را از طرف مردم، هیئت ها، سازمان ها و ادارات الزامی دانست و اظهار داشت: مردم شیعه و مسلمان استان مرکزی باید ضمن شرکت در مراسم های مذهبی رعایت فاصله دو متر اجتماعی را مدنظر قرار دهند، حتما ماسک بزنند، تجمع نکنند، همچنین افرادی که مسن هستند و بیماری زمینه ای دارند در مراسم ها شرکت نکنند، دست ها به صورت مرتب و مکرر شستشو و ضدعفونی شوند، استعمال دخانیات در مراسم ها ممنوع است، افراد مشکوک حتما در منزل قرنطینه شوند و از حضور در اجتماعات خودداری کنند، مصرف چای، شربت، آب و شیر مانند سال های قبل اکیدا ممنوع است و نذورات باید هدفمند شوند و نذورات سلامت جایگزین آن شوند و از کارشناسان بهداشتی ما در بحث نذورات و شبهات وارده مشاوره بگیرند؛ افراد خانواده یکدیگر را به رعایت پروتکل های بهداشتی فرا خوانند و افراد مسن و دارای بیماری زمینه ای حمایت کنند.
وی در ادامه خطاب به هیئت های مسلمان و نوعدوست استان، افزود: هیئت ها جابجایی افراد را نداشته باشند، استفاده از طبل، نخل گردانی و علامت گردانی ممنوع است، ورودی ها و خروجی ها می بایست جدا و مجزا باشند، تراکم جمعیت حذف شود، ظرفیت مجاز شرکت مردم رعایت شود، تهویه و سرمایش مناسب باشد، عملیات گندزدایی، سالم‌سازی و ضدعفونی محل انجام شود و افراد هیئت استفاده از زنجیر شخصی و ماسک و رعایت اصول بهداشتی را مد نظر قرار دهند.
وی همچنین خطاب به یکسری از ادارات و سازمان های استان مرکزی خاطرنشان کرد: ادارت و سازمان های استان می توانند در اختصاص دادن فضاهایی مثل ورزشگاه ها، مدارس و دانشگاه‌ها در اختیار هیئت های مذهبی که محل های مناسب عزاداری می باشد، کمک کنند.
مدیر گروه بهداشت محیط و حرفه ای استان در ادامه تاکید کرد: ضمن احترام به سنت های سال های قبل با توجه به سایه افکنی ویروس منحوس کرونا در ماه های اخیر، وضعیت به گونه ای جدی باید کنترل شود و خیلی از عادت ها محدود و یا ممنوع شوند؛ از جمله بوسیدن علامت و رد شدن اجتماعات از زیر نخ ها، امثال این موارد به انتقال ویروس کرونا کمک می کند و تهدیدی برای به خطر انداختن جان افراد می باشد.
وی در آخر خاطرنشان کرد: بازرسی و نظارت از هیئت ها، حسینیه ها، مساجد و... در قالب طرح سلامت عاشوراییان و طرح های ضربتی در ساعت های عصر و شب در حال انجام می باشد که ضمن این بازدید ها آموزش و تذکرات لازم در خصوص انطباق فرآیندها و پروتکل های بهداشتی داده می شود، ضمن اینکه پروتکل های بهداشتی از قبل ابلاغ شده است.


نظر شما :