با افزایش بیماری خارج از انتظار ما کنترل و مدیریت این اپیدمی بحرانی تر می شود

۱۱ شهریور ۱۳۹۹ | ۰۹:۴۴ کد : ۱۱۴۸۲ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۵۴۶
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: بحث تاب آوری و تحمل دانشگاه، پرسنل و تخت های بیمارستانی مطرح است و اگر شرایط به نحوی رقم بخورد که یکباره افزایش ناگهانی رخ دهد وضعیت خارج از کنترل می شود.
با افزایش بیماری خارج از انتظار ما کنترل و مدیریت این اپیدمی بحرانی تر می شود

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر بهمن صادقی سده در جلسه هیات رئیسه دانشگاه علوم پزشکی اراک با حضور دکتر علی اکبر کریمی رییس مجمع نمایندگان استان مرکزی، افزود: اگر افزایش بیماری به تدریج و در طی ماه صورت بگیرد می توانیم بیماری را کنترل نماییم، اما رخ داد ناگهانی این بیماری به یکباره قطعاً شرایط را به گونه‌ای سخت خواهد کرد که امکان مدیریت و کنترل برای ما راحت نباشد.

وی تاکید کرد: مراسم تاسوعا و عاشورای حسینی به ما اثبات کرد که در صورت راهنمایی، آگاهی و آموزش، مردم می‌توانند همسو و هم پا با دانشگاه باشند و مشکلی ایجاد نشود.

وی در خصوص افزایش تخت های ویژه در مرکز استان تاکید کرد: در هر مجموعه بیمارستانی حدود ۱۵ درصد بیماران نیاز به تخت های ویژه پیدا می‌کنند که قبل از بحران کرونا حدود ۶۵ تخت ویژه در مرکز استان وجود داشت با پیدایش ویروس کرونا چهل تخت به این مجموعه اضافه شد، ۱۰ تخت دیگر نیز با مساعدت و قول وزارتخانه و پیگیری‌های دانشگاه به این مجموعه اضافه می شود که امیدواریم بتوانیم روی ۱۰ تخت دیگر حساب کنیم.

وی همچنین در ادامه از تبدیل وضعیت بخش هایی از بیمارستان ها اشاره کرد و گفت: با پیدایش ویروس کرونا به منظور حفظ سلامت مردم و ارائه خدمات بهتر و کنترل و مدیریت بیماری کووید ۱۹ تعدادی از فضاهای موجود در بیمارستان ها را تغییر وضعیت دادیم به عنوان مثال بخش مدیریت بیمارستان امیرالمومنین(ع) تبدیل به بخش ویژه شد و بخشی از شیمی درمانی سرپایی بیمارستان خوانساری نیز تبدیل به بخش ویژه شد با این حساب طی هفته‌های آتی در کل ۱۲۰ تخت ویژه ویژه خواهیم داشت.

دکتر صادقی در پایان ضمن تشکر از ریاست و مجموعه دانشگاه علوم پزشکی و دکتر علی اکبر کریمی نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی، گفت: امید است که با پیگیری های بیشتر و آگاهی بخشی و رعایت مردم به همان میزان مورد انتظار این بیماری افزایش پیدا کند که در این صورت تعداد تخت های مرکز استان کافی خواهد بود.


( ۴ )

نظر شما :