قدردانی رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک از عزاداران حسینی به خاطر رعایت پروتکل‌های بهداشتی

۱۱ شهریور ۱۳۹۹ | ۱۰:۰۹ کد : ۱۱۴۸۶ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۷۸۸
دکتر سید محمد جمالیان با صدور پیامی از رعایت همگانی پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی در عزاداری های محرم امسال قدردانی کرد.
قدردانی رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک از عزاداران حسینی به خاطر رعایت پروتکل‌های بهداشتی

متن کامل پیام به شرح زیر است:

 

بسم الله الرحمن الرحیم

امسال هیأت‌های مذهبی و سوگواران حسینی در ایام عزاداری حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و یاران با وفای ایشان به واسطه شیوع بیماری کووید19 ملزم به رعایت نکات و دستورالعمل‌های بهداشتی بودند تا با کمترین مخاطره بتوانند یاد جان‌فشانی‌های سید و سالار شهیدان را در دفاع از شریعت محمدی زنده نگه‌دارند.

بی تردید شیوع ویروس کرونا تاثیر بسیار زیادی بر زندگی، روابط، مراسمات و آیین های مردمی داشته است و تا به امروز مردم ایران اسلامی همراهی ارزشمندی را در ماه مبارک رمضان، اعیاد سعید قربان و غدیرخم و اکنون در ماه محرم انجام داده اند که در کاهش شیوع این ویروس موثر بوده است.

در دهه اول ماه محرم و در روزهای عزای حسینی مردم شریف استان مرکزی با رعایت پروتکل های بهداشتی، فاصله گذاری فیزیکی در مراسمات شب های محرم توانستند مدلی ارزشمند از شعورِ پرشور دینی و عاشورایی را بیافرینند و عشق به اهل بیت را بار دیگر به تصویر بکشند و ثابت کنند هیچ چیز جلودار عشق آنان به حضرت اباعبدالله حسین (ع) و یاران باوفای ایشان نمی باشد.

یکی از دغدغه های اصلی ما در این روزها این بود که مراسم های عزاداری حضرت اباعبدالله الحسین (ع) با توجه به شیوع کرونا کم رونق برگزار شود و از طرفی نگرانی، عدم رعایت پروتکل های بهداشتی و متعاقب آن افزایش شیوع کرونا در استان مرکزی را داشتیم که خدا را شکر امسال عزاداری ها باشکوه تر و عزتمندانه تر از هر سال دیگر و با رعایت پروتکل های بهداشتی به نحو احسن برگزار شد.

همه مردم عزیز، عزاداران حسینی، هیئتی ها، مداحان، واعظان و تمام عاشقان و برگزار کنندگان مراسم این شبها در استان مرکزی، دستورالعمل های بهداشتی را رعایت کردند و سبب شدن که محرمی به یادمادنی در یادهای همه مردم ثبت شود، که جای بسی تشکر و قدردانی دارد.

برگزاری عزاداری های امسال توسط مردم با شعورمان با رعایت فاصله گذاری های اجتماعی و توجه به پروتکل ها، یک نمونه و الگو برای تمام دنیا بود و سبب شد که دشمنان بدانند که هیچ چیز نمی تواند بین مردم و عشق به اهل بیت جدایی بی افکند و در واقع این یک ازمایش الهی بود که همه سربلند از آن بیرون آمدیم.

در این روزها همکاران دانشگاه علوم پزشکی اراک به خصوص بازرسان و کارشناس حوزه بهداشت دانشگاه به طور شبانه روزی در حال نظارت بر انجام پروتکل های بهداشتی در مراسم های عزاداری و ایجاد محیطی سالم و ایمن برای عزاداران بودند که بی شک سنگ تمام گذاشتند و این حجم بالای امنیت را مدیون تلاش های شبانه روزی شما بزرگواران هستیم.

همچنین مدافعان سلامت نیز در بیمارستان ها و مراکز بهداشتی و درمانی استان مرکزی در حالی این روزها و شبها را گذراندند و به امام شهید خود عشق ورزیدند که بر بالین بیماران و نیازمندان زینب وار چرخیدند و عشق و سلامتی را برای آنان به ارمغان آوردند.

جا دارد از نماینده محترم ولی فقیه در استان مرکزی، استاندار محترم و معاونین ایشان، فرمانداران شهرستان های استان، فرماندار کلانشهر اراک که با توصیه های خود، برگزاری جلسات مختلف و بیان دغدغه ها و نگرانی ها و همچنین حضور در مراسمات عزاداری در راستای بررسی رعایت پروتکل های بهداشتی و پیگیری امور از دانشگاه علوم پزشکی اراک نقش ارزنده و راهبردی در برگزاری مراسم های پرشور عزای سرور و سالار شهیدان داشتند، کمال تشکر و قدردانی را نمایم.

همچنین از زحمات بی دریغ و شبانه روزی حجت الاسلام عباسی مدیرکل جدید تبلیغات اسلامی استان مرکزی در این ایام تشکر و قدردانی می نمایم که تلاش ها و پیگیری های دلسورانه ایشان از قبل از شروع ماه محرم سبب برگزاری مراسمات مختلف عزاداری ماه محرم با این سطح ایمنی بالا گردد.

در پایان مجدداً از تمامی مردم عزادار، مداحان، خطبا، علما، بانیان مجالس و محافل عزاداری، مجموعه دانشگاه علوم پزشکی اراک، خیرین، هیات های مذهبی، دستگاه های نظامی و انتظامی، دستگاه های حمایتی و امدادی که با رعایت نظم، توجه به دستور العمل های بهداشتی به حفظ سلامت خود و دیگران کمک کردند و در راستای کاهش بار فعالیت کادر درمانی همکاری لازم را داشتند، کمال قدردانی و سپاسگزاری را دارم و امیدوارم به فضل الهی در آینده‌ای نزدیک، شاهد از بین رفتن این ویروس منحوس باشیم.

 

دکتر سید محمد جمالیان

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی اراک

11 شهریور 99


نظر شما :