بحران کرونا، کمبود نیرو و کاهش منابع مالی سه گانه چالش برانگیز دانشگاه علوم پزشکی اراک

۱۱ شهریور ۱۳۹۹ | ۱۶:۵۸ کد : ۱۱۵۰۰ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۶۷۹
رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: مجموعه دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی با سه بحران کرونا، کمبود نیروی انسانی و کمبود منابع مالی روبرو است.
بحران کرونا، کمبود نیرو و کاهش منابع مالی سه گانه چالش برانگیز دانشگاه علوم پزشکی اراک

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر سید محمد جمالیان افزود: با وجود تهدیدات و  بحران‌های پیش رو  و بعضا غیر مترقبه نظیر کرونا، تمام تلاشمان را برای رسیدن به اهداف کلان و توسعه سلامت و درمان خواهیم کرد.
وی در حاشیه جلسه هیات رئیسه دانشگاه که کریمی رئیس مجمع نمایندگان استان هم حضور داشت، ضمن بیان برخی مشکلات و برشمردن این سه مورد به عنوان مهمترین چالش های پیش روی دانشگاه علوم پزشکی، اظهار داشت: کمبود نیروی انسانی به خصوص پرستار و کمبود منابع دو معضل مهم و چالش اساسی دانشگاه است و بحران کرونا و ترکیب آن با مشکلات قبلی به این مشکلات دامن زده است. 
وی از نمایندگان خواست با پیگیری های مشکلات حوزه سلامت در حوزه های انتخابیه خود، دانشگاه علوم پزشکی را در ارائه خدمات هر چه مطلوب تر به بیماران کمک کنند.
دکتر جمالیان در پایان از تلاش و برنامه ریزی برای تبدیل شدن به تیپ یک در بین دانشگاه های علوم پزشکی کشور گفت.
رییس مجمع نمایندگان استان مرکزی هم تلاش کارکنان و مدیریت علوم پزشکی در زمینه کنترل بیماری کرونا را قابل تقدیر دانست و از اختصاص اعتبارات نامتعارف بین دانشگاه های علوم پزشکی کشور و تفاوت چشمگیر بین دانشگاه علوم پزشکی اراک با سایر دانشگاه ها و بعضا کوچکتر و پایین تر از استان مرکزی، انتقاد کرد و گفت: تخصیص این میزان اعتبار، شایسته و درخور استان و مردم نیست و قطعا برای برطرف کردن این موضوع تلاش خواهیم کرد.
دکتر علی اکبر کریمی، به کمبود نیروی انسانی به خصوص پرستار در استان اشاره کرد و افزود: این کمبود در سال های قبل هم احساس می شد، ولی با شیوع ویروس کرونا، این احساس نیاز بیش از پیش به چشم خورده و خودش را نشان می دهد.
وی ضمن تاکید به اینکه مطمعنا تلاش ها و مجاهدت های کادر بهداشت و درمان، نخواهد گذاشت خللی در روند درمان بیماران به وجود بیاید، اظهار داشت: نیاز به تقویت تجهیزات در حوزه درمان و پوشش کسری ها در زمینه های دیگر نظیر کمبود دارو در مناطق مختلف و سایر شهرستان ها هم به چشم خورده و احساس می شود که برای جبران این موارد و تقسیم عادلانه ارائه خدمات به تمام نقاط استان، برنامه ریزی و پیگیری های لازم را انجام خواهیم داد.
کریمی در پایان ابراز امیدواری کرد با تلاش پزشکان، پرستاران و کلیه نیروهای پشتیبان و مدیریت و برنامه ریزی رییس و معاونین ستاد دانشگاه علوم پزشکی و همکاری مردم و همراهی دیگر مسئولین، هر چه زودتر شاهد ریشه کنی این ویروس منحوس و بازگشت آرامش به شهر، استان و کشورمان باشیم.


( ۴ )

نظر شما :