بهورزان موثرترین سرمایه های انسانی برای تحقق اهداف راهبردی نظام سلامت

۱۲ شهریور ۱۳۹۹ | ۱۳:۰۷ کد : ۱۱۵۲۰ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۴۷۰
رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک به مناسبت فرا رسیدن روز بهورز ضمن تبریک این روز به بهورزان استان مرکزی، آنان را انسان‌هایی پاک و پرتلاشی دانست که از ارزشمندترین و موثرترین سرمایه های انسانی برای تحقق اهداف راهبردی نظام  سلامت نیز هستند.
بهورزان موثرترین سرمایه های انسانی برای تحقق اهداف راهبردی نظام سلامت

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر سید محمد جمالیان گفت: خدمات بهورزان در گستره تمامی ابعاد سلامت و در محروم‌ترین نقاط کشور و استان، تاثیرات شگرفی بر ارتقای شاخص‌های سلامت در مناطق روستایی  به خصوص در این روزهایی بحرانی مبارزه با کرونا داشته است.

وی افزود: ۱۲ شهریور که روز بهورز نامگذاری شده است، فرصت مغتنمی برای مرور و ارج نهادن به دستاوردهای نظام سلامت در تحقق عدالت، کارآمدی، اخلاق و شان والای انسانی و حرکت به سوی پوشش همگانی سلامت است.

وی ضمن تاکید به نقش کلیدی بهورزان در مراقبت از سلامت مردم خاطرنشان کرد: یکی از اصلی‌ترین و مهم‌ترین عوامل در تحقق این دستاوردها موفقیت نظام مراقبت های اولیه سلامت و نقش کلیدی و بارز بهورزان در دستیابی به این موفقیت است و در این میان نقش مربیان بهورزی در تربیت و آموزش بهورزان جامعه‌نگر بسیار کلیدی و با اهمیت است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک در پایان گفت: در این روزهای کرونایی، بهورزان در حوزه غربالگری و اطلاع رسانی وظیفه مهمی را در روستاهای استان به دوش دارند و این گروه به ویژه در روستاها با مراجعه به درب منازل یا به صورت تلفنی وضعیت جسمانی افراد مستعد ابتلا به بیماری را زیرنظر دارند و حتی در مواردی که بیمار مبتلا شناسایی می شود خانواده بیمار را تحت پوشش خود می گیرند و روزانه وضعیت آنان را ارزیابی و مشاوره های لازم را ارائه می‌کنند.

گفتنی است بیش از ۷۴۰ بهورز و مراقب سلامت در استان در مقابله با کووید ۱۹ با دانشگاه علوم پزشکی همکاری می کنند.


نظر شما :