سفری که سرآغاز پیک شد!

۱۲ شهریور ۱۳۹۹ | ۱۴:۲۶ کد : ۱۱۵۲۴ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۷۹۲
سفری که سرآغاز پیک شد!

رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: عده ای از هموطنان و هم استانی هایمان در روزهای تعطیل گذشته بار سفر بستند که این اقدام   به احتمال بسیار زیاد، آمار بیماری و تعداد مبتلایان و فوتی ها را در روزهای آتی افزایش خواهد داد.

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر سید محمد جمالیان افزود: در شرایطی که کادر درمان روزهای دشواری را در لباس های طاقت فرسا و بیم از بیماری را تاب آورده اند، عده ای از هموطنان و هم استانی هایمان در تعطیلات روزهای گذشته بار سفر بسته و تنها به فکر خود و خوشگذرانی خود بودند که باید گفت، به احتمال بسیار زیاد افزایش آمار بیماری و در ادامه، تحمیل فشار مضاعف به کادر درمان را در پی خواهد داشت.

وی اظهار داشت: با توجه به تحقیقات گسترده داخلی و بین المللی، پایان این مبارزه مشخص نیست و می مطلبد که رفتارهای اجتماعی را اصلاح کنیم در غیر اینصورت با چالش های مختلفی مواجه خواهیم شد.

وی ضمن اشاره به این موضوع که امروز توجه و تمرکز به ادامه مسیر، اهمیت دارد، تاکید کرد: کووید19 کماکان حضور پررنگ خود را حفظ کرده و بعد از گذشت حدود هفت ماه از شیوع آن و ثابت شدن این موضوع برای همگان که کرونا با گذشت زمان تضعیف یا کم قدرت نشده و اینکه زمان دقیقی برای واکسن مربوطه، به طور قطع نامعلوم است، تغییر یکسری از رفتارهای اجتماعی و سبک زندگی و رعایت مداوم نکات بهداشتی و پروتکل های ابلاغی از سوی مقامات، بیش از پیش اهمیت پیدا کرده و باید مدنظر قرار گیرد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: سفرهای اخیر برخی از هموطنان در تعطیلات محرم نشان داد، همچنان بعد از گذشت چندین ماه از شیوع این بیماری و دیدن مرگ دوستان و آشنایان خود و پرپر شدن کادر بهداشتی و درمانی، این بیماری و نحوه ی انتقال ویروس کرونا را جدی نگرفته و با انجام این کار نه تنها جان خود و نزدیکان، بلکه در صورت ناقل بودن جان دیگران را نیز به خطر انداخته اند.

دکتر جمالیان تاکید کرد: این مسئله نوعی تهدید برای دانشگاه علوم پزشکی و کادر درمانی نیز محسوب می شود.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به خستگی کادر بهداشت و درمان و کمبود نیروی انسانی، روزهای سختی را پیش رو خواهیم داشت.

وی یاد آور شد: انرژی بالای کادر درمان در روزهای نخست، همکاری مردم و مسئولین و امید بستن به شکست کرونا در کوتاه مدت عوامل تاثیرگذار در کنترل کرونا در موج اول بود، اما کار با لباس های محافظتی و شرایط سخت و طاقت فرسا آن هم در چند ماه متوالی، دیگر توانی برای آنان باقی نگذاشته و رمق مدافعان سلامت را گرفته است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک در پایان خاطرنشان کرد: نیاز است مردم و مسئولین و خیرین و حتی صنایع در این روزها در کنار مجموعه دانشگاه علوم پزشکی بوده و این همکاری و در کنار آنان بودن از طرف مدافعان سلامت حس شده تا به آنان روحیه ای مضاعف تزریق و به آینده امیدوارتر باشند.


( ۱ )

نظر شما :