روزی جهانی به نام خیرین

۱۵ شهریور ۱۳۹۹ | ۱۱:۲۹ کد : ۱۱۵۵۹ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۱۴۲۱
موسسات خیریه در سراسر جهان و در کشور و استان عزیزمان برای بهبود شرایط زندگی نیازمندان، بیماران و ... تلاش می کنند و با فعالیت‌های خود به دیگران امید و زندگی دوباره می‌دهند، حال آنکه پنجم سپتامبر (۱۵ شهریور ماه) از طرف مجمع عمومی سازمان ملل متحد به منظور به رسمیت شناختن نقش مهمی که افراد و سازمان‌های خیریه در تسکین رنج‌ها و بحران‌های انسانی دارند، به عنوان «روز جهانی خیریه» تعیین شده است.
روزی جهانی به نام خیرین

به گزارش وب دا مرکزی، رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک در پیامی این روز را به تمام نوع دوستان و نیک اندیشان استان مرکزی تبریک گفت و افزود: این تلاش های هدفمند که با فداکاری شهروندان معنا می یابد راه بی بدیل مقابله با مشکلات و چالش هایی است که بر سر راه توسعه ی رفاه، سلامت و امنیت وجود دارد.

دکتر سید محمد جمالیان اظهار داشت: به دلیل ماهیت کار خیر و اقدام خداپسندانه افراد خیر و اینکه بدون هیچ چشم داشتی به منابع مالی و پول، دست به اینگونه اقدامات باارزش و مهم می زنند، از این رو هرگونه تلاش خیّر محور شهروندان برای بهبود وضعیت جامعه، در بخش های مختلف جامعه و از جمله حوزه سلامت ستودنی و قابل تقدیر است.

وی بیان کرد: امسال در حالی روز جهانی خیرین را گرامی می داریم که دنیا درگیر مبارزه و مقابله با بیماری کووید 19 می باشد و در این راه خیرین عزیز در حمایت از حوزه سلامت نقش بی همتا و کلیدی داشته و در تامین تجهیزات پزشکی، لوازم حفاظت فردی و حمایت از کادر درمان سنگ تمام گذاشته و به رسالت اجتماعی خود تمام و کمال عمل نمودند.

وی تاکید کرد: سازمان ملل متحد اهمیت ریشه‌کنی فقر را در تمامی اشکال به عنوان بخشی از برنامه توسعه پایدار به رسمیت شناخته است؛ فقر جامعه بین المللی را با یک چالش بزرگ جهانی مواجه می کند که تهدیدی جدی برای توسعه پایدار است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک در ادامه خاطرنشان کرد: انجام مسئولیت‌های اجتماعی نه ‌تنها در هیچ برهه‌ای از زمان و به هیچ دلیلی از شهروندان جامعه ساقط نمی‌شود، بلکه اهمیت و نقش آن با بروز بحران‌های فراگیر بیشتر مورد تأکید قرار می‌گیرد؛ در این ایام خاص نیز با توجه به اپیدمی جهانی ویروس کرونا، ضرورت اتحاد و انسجام ملی بیش از هر اقدام و بیش از هر زمان دیگری رخ می‌نماید.

دکتر جمالیان در پایان با اشاره به این حدیث از حضرت علی(ع) که فرمودند «شایسته‌ترین مردمی که مورد غبطه قرار می‌گیرد کسی است که برای کار خیر سبقت می گیرد.»، گفت: ۵ سپتامبر روز جهانی خیریه، فرصتی برای یاد آوردن این موضوع است که گسترش روحیه خیر عمومی و تلاش جمعی ضرورت امروز جامعه است.


نظر شما :