پیشگیری بهترین راه مبارزه با کرونا

۱۵ شهریور ۱۳۹۹ | ۱۳:۴۴ کد : ۱۱۵۶۴ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۱۱۷۴
تا مشخص شدن نتایج واکسن کرونا، بهترین راه مبارزه با کرونا، پیشگیری از آن است.
پیشگیری بهترین راه مبارزه با کرونا

به گزارش وب دا مرکزی، مطالعات جهانی نشان داده احتمال دستیابی به داروی موثر در کوتاه مدت برای مقابله با ویروس کرونا بسیار ضعیف است.

متخصصین داخلی نیز از ابتدای بحران کرونا، داروهای موجود را آنالیز کرده و تاثیرگذارترین را برای ورود به چرخه ی درمان به کادر پزشکی معرفی کردند.

گفتنی است، جدای از نقش داروها در بهبودی بیماران، آمار بهبودی بیماران مبتلا به کرونا به علت تلاش ها و جانفشانی های شبانه روزی کادر درمانی و بهداشتی بوده است.

شایان ذکر است، با توجه به یافته های محققین این ویروس بسیار مرموز بوده و واکنش جالبی دارد به طوریکه، در داخل بدن، اعضاء و جوارحی که ضعیف باشند را مورد حمله قرار داده و آن قسمت را درگیر می کند.

همچنین ذات هر ویروس و عامل عفونی تغییر حالت در بدن های مختلف میزبان است، یعنی زمانیکه از فردی به فرد دیگر منتقل می شود محیطی برای جهش های جدید، ایجاد می شود و به همین دلیل جهش هایی که در ویروس کرونا رخ داده است موجب افزایش گسترش و ناشناختگی آن شده است.

بر همین اساس پیدا کردن دارویی خاصی برای درمان آن کمی مشکل و زمانبر خواهد بود و برای قطع چرخه انتقال باید همچنان از ماسک و فاصله اجتماعی استفاده کرد.

استفاده از ماسک می تواند تا ۹۵ درصد از انتقال بیماری جلوگیری کند.

ما باید پیشگیری را ملاک قرار داده و به دانش آموزان و دیگران آموزش دهیم و در این راستا هم خودمان بهداشت فردی، زدن ماسک و رعایت فاصله اجتماعی را رعایت کرده و هم به دیگران گوشزد کنیم.


( ۵ )

نظر شما :