مهمترین دغدغه ما حفظ سلامت دانش آموزان و دانشجویان می باشد / در صورت علامت دار بودن فرزندان از فرستادن آنها به مدرسه اکیداً خودداری گردد

۱۵ شهریور ۱۳۹۹ | ۱۷:۲۲ کد : ۱۱۵۶۸ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۱۱۵۱
رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک، تعداد کل مبتلایان به ویروس کرونا در استان مرکزی را ۱۰ هزار و ۳۳۸ مورد و آمار فوتی ها را نیز ۴۰۸ مورد اعلام کرد.
مهمترین دغدغه ما حفظ سلامت دانش آموزان و دانشجویان می باشد / در صورت علامت دار بودن فرزندان از فرستادن آنها به مدرسه اکیداً خودداری گردد

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر سید محمد جمالیان در خصوص آخرین وضعیت کرونا، خاطرنشان کرد: ۱۲۶ مورد جدید شناسایی شده که منجر به بستری شدن ۱۴ مورد و ۱۱۲ نفر نیز به صورت سرپایی درمان شدند، متاسفانه طی ۲۴ ساعت گذشته چهار مورد فوتی در استان داشته ایم.
وی تاکید کرد: با توجه به کاهش میزان بستری در بیمارستان، ماحصل رعایت های مردم طی این هفته و هفته‌های آتی منجر به کاهش میزان مرگ و میر می شود.
وی همچنین در خصوص میزان مرگ و میر، عنوان کرد: اکثریت میزان مورتالیتی مربوط به سنین بالا و افرادی که بیماری زمینه‌ای دارند، می باشد که با این حال از این گروه آسیب‌پذیر خواهشمندیم که رعایت موازین بهداشتی را به جدیت مد نظر داشته باشند.
متولی سلامت استان مرکزی، در حال حاضر وضعیت سه شهر اراک، ساوه و دلیجان را قرمز، فراهان، آشتیان و تفرش را نارنجی، شازند سفید و مابقی شهرستان های استان را زرد اعلام کرد.
در حاشیه این مصاحبه دکتر جمالیان با توجه به بازگشایی مدارس، گفت: لازم است که دانش‌آموزان عزیز رعایت فاصله گذاری اجتماعی که همان یک متر است را در مدرسه با یکدیگر را حفظ نمایند، همچنین در صورت سرفه یا عطسه حتما از دستمال کاغذی شخصی استفاده کنند، لیوان یکبار مصرف همراه خود داشته باشند، گچ یا ماژیک وایت برد هر دانش آموز شخصی باشد و لوازم تحریر و لوازمی که در مدرسه مورد استفاده هر دانش آموز است، نباید به صورت مشترک استفاده شود.
وی با اشاره به اینکه مهمترین دغدغه ما حفظ سلامت دانش آموزان و دانشجویان می باشد، گفت: در صورت علامت دار بودن فرزندانتان از فرستادن آنها به مدرسه اکیداً خودداری کنید و تا اعلام جواب نهایی تست، قرنطینه در منزل حفظ شود و نکات بهداشتی جدی گرفته شود که انشاالله با بازگشایی مدارس سلامت فرزندان و معلمان گرامی حفظ شود.


( ۳ )

نظر شما :