۵ سپتامبر روز جهانی خیریه و خیرین

۱۶ شهریور ۱۳۹۹ | ۱۱:۴۵ کد : ۱۱۵۹۷ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۶۱۵
۵ سپتامبر روز جهانی خیریه و خیرین

مسئول خیرین و موسسات خیریه دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: به بهانه بزرگداشت این روز از تمامی خیرین دانشگاه علوم پزشکی قدردانی و سپاسگزاری می کنیم.

به گزارش وب دا مرکزی، ابوالفضل حاج کریم ضمن قدردانی مجدد ضمن قدردانی مجدد از تمامی خیرین، افزود: سازمان ملل متحد در سال ۲۰۱۲ به واسطه اقدامات ارزشمند در حوزه خیریه ۵ سپتامبر را به عنوان روز خیریه نامگذاری کرد و هر سال این روز را گرامی می دارد.

وی اظهار داشت: نقش خیریه ها و موسسات خیریه در ارتباط با مردمی که به هر دلیلی جریان زندگی شان از مسیر اصلی خارج شده، بسیار پررنگ است، علی الخصوص در مواقع بحران و اپیدمی ها به ویژه اپیدمی کرونا، خیرین سلامت در استان مرکزی بیش از پیش درخشیدند.

وی خاطرنشان کرد: مجموعه خیرین دانشگاه علوم پزشکی در چند فاز در حال خدمت رسانی می باشند، حوزه اول حوزه خیرین حقیقی یا حقوقی است که در راستای جلب مشارکت، شناسایی و سازماندهی آن ها بر اساس نیاز سنجی صورت می گیرد و کمک های خیرین جذب و جلب می شود و با توجه به سیاست گذاری و اولویت های دانشگاه هزینه می شوند.

وی همچنین تاکید کرد: برای حوزه خیرین و دانشگاه پل ارتباطی به نام نذر سلامت تعبیه شده که قابل دسترسی برای عموم مردم است و در پورتال دانشگاه به اشتراک گذاشته شده است.

حاج کریم اضافه کرد: عمده کاری که در نذر سلامت صورت می گیرد در سه بخش انجام می شود، بخش اول شامل کمک های نقدی است که خیرین نیکوسرشت و بزرگوار بدون مراجعه به بانک می توانند با استفاده از رمز دوم کارت شان انتخاب کنند، همچنین می توانند اهداف خود را و اینکه این کمک در چه حوزه ای صرف شود را معین نموده، دانشگاه مکلف است با توجه به نیت خیرین این هزینه را صرف کند؛ بخش دیگر در این حوزه جلب مشارکت مردم است از نظر کمک های غیرنقدی در حوزه سلامت، به طور مثال در حوزه سلامت هر فرد می‌تواند با مراجعه به پورتال نذر سلامت کمک های غیرنقدی خودش را اعم از تجهیزات اداری و فنی و هر آنچه که در حوزه سلامت قابل بهره برداری است، اهدا کند؛ بخش سوم جذب و به کارگیری نیروهای داوطلب است چرا که دانشگاه اعتقاد دارد، خیر سلامت فقط به منظور ارائه کمک های نقدی یا غیرنقدی نمی باشد، فرد بزرگواری که از وقت و انرژی و زمان خود میگذرد و صادقانه و خالصانه به مجموعه دانشگاه علوم پزشکی کمک می کند از نظر ما خیر سلامت محسوب می‌شود.

وی با توجه به کمبود نیروهای انسانی در بخش بهداشت و درمان در طی اپیدمی کرونا، عنوان کرد: حدود ۱۸۰۰ نفر نیروهای جهادی و داوطلب با توجه به فراخوان های دانشگاه علوم پزشکی ثبت نام نموده اند که ما از این تعداد حدود ۹۰۰ نفر را به مراکز بهداشتی و درمانی در سطح استان معرفی نموده و کمک‌های بسزا و شایانی را این دوستان انجام دادند و خالصانه و صادقانه وارد میدان عمل شدند، لازم است از تمامی این بزرگواران تشکر و قدردانی کنم.

حاج کریم در پایان از مجموعه خیرین سلامت استان با مدیریت ارزشمند محسن ابدال به عنوان بازوی اجرایی دانشگاه و کمک‌های ارزشمند حوزه خیرین سلامت، تشکر و قدردانی کرد.


نظر شما :