مطالبه مردم و مسئولان از پروژه ده ساله

۱۷ شهریور ۱۳۹۹ | ۱۲:۰۴ کد : ۱۱۶۲۵ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۴۶۴
تکمیل پروژه بیمارستان حضرت ولی عصر(عج) اراک مطالبه جدی مردم و مسئولان استان مرکزی است.
مطالبه مردم و مسئولان از پروژه ده ساله

به گزارش وب دا مرکزی، ساخت بیمارستان حضرت ولی عصر(عج) اراک سال ۸۷ آغاز شد و اکنون با گذشت بیش از ۱۰ سال تکمیل این طرح بزرگ ملی مطالبه جدی مردم و مسئولان است و عصر یکشنبه در نشستی دلایل کندی پیشرفت آن مورد بررسی و واکاوی مسئولان قرار گرفت.

بیمارستان حضرت ولی عصر (عج) اراک با ۵۰۰ تخت بستری در ۱۳ طبقه با ظرفیت مطلوب درمان برای ارائه خدمات درمانی و بهداشتی غرب کشور پیش بینی شده است و با وجود تامین مالی مناسب و اقدامات حمایتی دولت، نمایندگان مردم در خانه ملت و دیگر مسئولان، این طرح درمانی نتوانسته طبق برنامه زمانبندی تکمیل و به بهره‌برداری برسد.

طولانی شدن روند ساخت این مجموعه درمانی موجب شد تا مسئولان استانی به صورت جدی وارد شوند و اخیراً دادستان عمومی و انقلاب اراک به عنوان مدعی العموم با صدور نامه‌ای خطاب به پیمانکار بیمارستان نسبت به تسریع در ساخت، تکمیل و راه‌اندازی این طرح درمانی مادرتخصصی تاکید کند.

نشست ها و بازدیدهای متعدد استاندار مرکزی، نماینده ولی فقیه در استان، نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی،  معاونین وزیر بهداشت، رئیس کل دادگستری با پیمانکار و نماینده دانشگاه علوم پزشکی استان برگزار شده و قول هایی نیز داده شده، اما این مهم نیازمند پیگیری برای حصول به نتیجه قطعی است، اما همگی معتقد بودند این طرح درمانی با پیشرفت کندی همراه بوده است.

در فرصت طلایی ۲ ماهه، پیمانکار همچنان به تعهدات خود شامل تامین نقدینگی، افزایش ظرفیت نیرو کاری و تامین مصالح ساختمانی قصور و کوتاهی کرده و طبق نظر کارشناسان این طرح پیشرفت لازم با توجه به اعتبار صرف شده را نداشته و یکی از دلایل مهم آن حضور نداشتن پیمانکار بر سر طرح بوده که خسارت زیادی را به وجود آورده است.

اما در نهایت مقرر شد تا یک گروه کارشناسی از تخصص‌های لازم انتخاب و در همه زمینه‌ها از صرف وجوه بیت المال براساس زمان استفاده شده و قرارداد پیمانکار بررسی شود.

این در حالی است که برخی مسئولین معتقدند در اجرای این طرح درمانی گذشت زمان و فوت وقت به بیت المال خسارت زده است و باید مشخص شود چه کسی علت این فرصت سوزی بوده است و باید خسارت تاخیر در اقدام تکمیل که منجر به افزایش قیمت‌ها شده محاسبه شود و قرار نیست پیمانکار طرح را رها کند و از استان برود؛ پیمانکار تردید نداشته باشد باید خسارتی که عامل و علت آن بوده را جبران کند.

گفتنی است در مدت  زمان اعلام شده (بین یک هفته تا ده روز) باید حقوق معوقه نیروها پرداخت تا انگیزه لازم برای ادامه کار فراهم شود و به صورت هفتگی گروه کارشناسی به دادستان روند کار را گزارش تا در نشست با مسئولان استان قرائت شود.


نظر شما :