همدلی و همبستگی برای رسیدن به اهداف کلان دانشگاه

۱۷ شهریور ۱۳۹۹ | ۱۸:۱۰ کد : ۱۱۶۵۷ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۶۱۸
رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک، تبدیل شدن به تیپ یک را هدف اصلی دانشگاه و راه رسیدن به آن را همبستگی و همکاری همه دانست.
همدلی و همبستگی برای رسیدن به اهداف کلان دانشگاه

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر سید محمد جمالیان در جلسه هیات رئیسه دانشگاه علوم پزشکی اراک، گفت: بسیاری از دانشگاه ها که ظرفیت‌های به مراتب کمتر و پایین‌تری نسبت به دانشگاه علوم پزشکی اراک دارند به این جایگاه رسیدند و ما نیز با تلاش، همت، پشتکار و با توکل بر خداوند متعال به این جایگاه خواهیم رسید.
وی افزود: یکی از اهداف دانشگاه در این مسیر جذب توریست درمانی و ارتقاء مراکز درمانی برای ارائه خدمات به مراجعین خارجی است.
وی تاکید کرد: ظرفیت ها و پتانسیل های خوبی در مراکز درمانی و بیمارستان های استان مرکزی برای هتلینگ و ارتقاء فضا و در نتیجه ارائه خدمات هرچه بهتر به توریست‌هایی که برای درمان به استان مراجعه می‌کنند، وجود دارد.
متولی سلامت استان مرکزی در ادامه باز، هم همدلی و وحدت را رمز موفقیت و پیروزی برای رسیدن به هدف برشمرد و گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا و فشار زیاد به حوزه درمان و کادر درمانی، کمک کردن و یاری رساندن به این واحد توسط سایر معاونت ها و واحدها می تواند در شکست دادن امروز تاثیرگذار باشد.
دکتر جمالیان خاطرنشان کرد: در تعطیلات روزهای گذشته وزارت راه استان مرکزی دومین استان کشور از لحاظ بالا بودن آمار ورودی و خروجی بود، که این آمار به ما هشدار می‌دهد که برای هفته های آینده و احتمال انجام برخی سفرها و افزایش مجدد ترددها، به پیک برخورد کرده، ولی بتوان آن را کنترل و مدیریت کنیم.
رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک بیان کرد: با توجه به مزمن شدن روز به روز شرایط کرونایی، چالش ها و مشکلات  زیادی نیز جامعه پزشکی را تهدید می کند.
وی افزود: شیوع این بیماری نباید باعث شود تا ما از سایر فعالیت ها  و ارائه خدمات و رسیدن به اهداف کلان دانشگاه غافل شویم.
وی اظهار داشت: متاسفانه در این ایام، دانشگاه علوم پزشکی اراک مجبور شده در بسیاری از موضوعات که به آن مربوط نیست، دخالت کند که همین امر باعث شده هم از انرژی لازم برای ادامه راه کاسته شود و هم وقت بیشتری برای انجام سایر امور بگذارد.
رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک ضمن اشاره به هدف اصلی و والای دانشگاه یعنی تبدیل شدن به تیپ یک، تاکید کرد: تاکنون اقدامات خوبی در این زمینه صورت گرفته، ولی برای رسیدن به این مهم لازم است همه حوزه ها و همکاران، برای تحقق این امر، تمام تلاش خود را به کار بگیرند.
وی خاطرنشان کرد: برای رسیدن به اهداف خرد و کلان دانشگاه، نیازمند رسیدن کارمندان، پرسنل و اعضا هیات علمی به خودباوری هستیم.
دکتر جمالیان افزود: خواستن توانستن است و مطمئنا با عزم و اراده ای که در اعضاء و همه واحدها دیده می شود، بالاخره به دانشگاه تیپ یک تبدیل خواهیم شد.
وی همچنین به مشکل کمبود فضای آموزشی اشاره کرد و گفت: با تکمیل ساختمان معاونت بهداشت، این مشکل تا حد زیادی حل خواهد شد.
وی خاطرنشان کرد: با مرتفع شدن کمبود فضا برای آموزش می توان برای جذب دانشجو در رشته های دکترا و دستیاری برنامه ریزی کنیم.
وی تاکید کرد: با توجه به سرمایه ها و ظرفیت بالقوه دانشگاه، با همدلی و وحدت می توان به بسیاری از مشکلات فائق آمد.
متولی سلامت استان مرکزی افزود: این احساس همبستگی و همدلی و احساس تعلق به یک خانواده بودن، کماکان باید در بین همه حفظ شود و فرسایشی شدن مواجه با کرونا نباید، ما را از هدفمان دور کند.
رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک همچنین یادآور شد: حفظ و ارتقاء جایگاه دانشکده دندانپزشکی کار بسیار بزرگ و البته سختی بود که همچنان به نتیجه نرسیده و به ثمر نشستن آن حدودا ۲ سال زمان نیاز دارد، با آغاز به کار این دانشکده و جذب دانشجویان می توان هم  مشکل کمبود و  تامین تجهیزات را برطرف نمود و هم مشکل ساختمان و ابنیه را مرتفع کرد.
دکتر جمالیان در پایان از امضاء قرارداد با دانشگاه های بین المللی جهان اسلام در آینده نزدیک خبر داد و گفت: با امضاء این تفاهم نامه، امکان جذب دانشجویان خارجی میسر شده و یک قدم دیگر به هدف خود نزدیک تر می شویم.


نظر شما :