فکر بیرون رفتن از اراک را از سر بیرون کن!

۱۸ شهریور ۱۳۹۹ | ۱۷:۳۵ کد : ۱۱۶۸۴ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۱۱۰۶
رییس کل دادگستری استان مرکزی خطاب به پیمانکار پروژه بیمارستان ولیعصر اراک گفت: فکر بیرون رفتن از اراک را از سر بیرون کن! مسئولیت ابتدا تا انتهای پروژه را باید بپذیرد.
فکر بیرون رفتن از اراک را از سر بیرون کن!

به گزارش وب دا مرکزی، حجت الاسلام موسوی افزود: انتظار طولانی و مزمنی در استان مرکزی برای بهره برداری از پروژه بیمارستان حضرت ولی‌عصر(عج) اراک وجود دارد که ساخت آن انتظار به حق بوده و مردم و مسئولان سال ها منتظر به نتیجه رسیدن این پروژه هستند.
وی عدم تکمیل و توقف عملیات ساخت و ساز چند ماهه پروژه را به ماندن در  حالت اغما، کما و رفتن به برزخ تشبیه کرد و اظهار داشت: در اردیبهشت ماه به همت نماینده ولی فقیه و مسئولان استان مرکزی پروژه از برزخ خارج و ریکاوری و احیا شد و سعی و تلاش شد که پیمانکار نقش محوری و واحدی در این پروژه داشته باشد و به همین خاطر فرصت طلایی دو ماهه ای به او داده شد، اما در حال حاضر یک و نیم ماه از این فرصت گذشته و متاسفانه شاهد هیچ پیشرفت و تغییری در این دو ماه نبوده و نیستیم.
وی تصریح کرد: نگرانی های بسیاری در خصوص شرایط حاضر وجود دارد، در صورتی که تمام مصالح و تجهیزات مورد نیاز فراهم شده است، پیشرف قابل توجهی احساس نشده که ریشه اصلی این مشکلات، عدم حضور شخص مدیرعامل شرکت و پیمانکار پروژه است.
وی ضمن اشاره  به اینکه  با نظر دادستانی، گروه کارشناسی جهت بررسی وضعیت تشکیل شده، بیان کرد: شرایط حاضر ایجاب می کند هزینه ها به خاطر، استفاده و برداشت از بیت المال با حضور متخصصین و کارشناسان مربوطه بررسی شود.
وی همچنین خاطر نشان کرد: با گذر زمان و فوت وقت خسارات زیادی به بیت المال وارد شده است که علت های اصلی، باید بررسی و هزینه هایی که هدر داده شده نیز محاسبه گردد.
وی در واکنش به صحبت مدیرعامل شرکت پیمانکار این پروژه که عنوان کرد من از اراک می روم، تصریح کرد: پروژه از ابتدا تا پایان به دوش پیمانکار است و تردید نکنید که باید اراک بمانید، اما باید در نوع ماندن انتخاب داشته باشید، اینکه حیثیت و آبروی کاری شما در استان مرکزی رقم می خورد، هم تردیدی نیست. آیا می خواهید در این پروژه عزتمند باشید و یا تسویه حساب کنید، پس صحبت از رفتن نکنید و در مورد چگونه ماندن سخن بگویید.
حجت الاسلام موسوی افزود: بلاتکلیفی کارگران کاملا مشهود است و صرفا داشتن ارتباط تلفنی یا حضور دو روز در هفته یا دو هفته یکبار کافی نیست.   
رئیس کل دادگستری استان مرکزی با بیان اینکه به فکر راهکار دوم که خلع ید پیمانکار است نیستیم، افزود: حضور پیمانکار باید ظرف ۱۰ روز کاری آینده کاملا مستمر و مشهود بوده و برای اتمام این پروژه ی ملی، حساسیت بیشتری داشته باشد.
 وی تاکید کرد: قطعا علاوه بر ارتقا سلامت و درمان استان، بحث حیثیت و آبروی استان مرکزی نیز مطرح است که به همین دلیل باید شرایط جدی گرفته شده و نیروهای بیشتری به کار گیرند.
 رییس کل دادگستری استان مرکزی در پایان خاطرنشان کرد: زین پس عملکرد پیمانکار، در اجرای تعهدات  خود، در  شورای تامین استان نظاره می شود.


( ۶ )

نظر شما :