ماسک بهترین پوشش برای سلامتی

۱۹ شهریور ۱۳۹۹ | ۱۴:۲۶ کد : ۱۱۷۱۰ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۵۸۴
رییس مرکز بهداشت شهرستان فراهان گفت: افراد جامعه همچون مسافران یک کشتی هستند که رفتار هر فرد در سرانجام رسیدن به مقصد تاثیر گذار است.
ماسک بهترین پوشش برای سلامتی

به گزارش وب دا مرکزی، ابوالقاسم قلعه‌نویی در گفتگوی تلفنی با برنامه رادیویی جوان که از صدای شبکه آفتاب پخش شد، افزود: زدن ماسک در این روزهای کرونایی نقش همچون پوشش فردی را برای افراد یک جامعه ایجاد می کند، نمی توان فرض کرد فردی بدون پوشش در اجتماع حاضر شود.

وی اظهار داشت: باید خودمان را تا زمان عرضه واکسن اختصاصی کرونا  و یا تضعیف شدن بیماری و پیدا شدن راه حلی خاص در برابر خطرات آن حفظ نماییم.

وی تاکید کرد: برخی از مبتلایان جزء ناقلین بی علامت هستند و بعضا اگر بیماری در بخش کرونا بستری باشد، همراهان آنها اصرار به ماندن در کنار آنها دارند که پس از انجام تست، مشخص می شود، هرچند همراهان مراجعین علامت ندارند، اما اولا خود دلیل بیماری بستگان شان شده اند و دوما اینکه به دلیل بی علامت بودن متوجه ناقل بودن خود نیستند.

وی تصریح کرد: هم استانی های عزیز از رفتن به سفر و رفت و آمدهای بی مورد و برگزاری مهمانی ها اکیداً خودداری کنند، چراکه با این کار ویروس به راحتی جابجا شده و تعداد مبتلایان و آمار مرگ و میر بالا می رود.

رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان فراهان در ادامه خاطرنشان کرد: مردم به صورت جدی ابلاغیه های بهداشتی منتشر شده از سوی ستاد کرونا در استان مرکزی، کشور و سازمان جهانی بهداشت را رعایت نموده و اگر کسی علایمی همچون تب، سرفه و یا تنگی نفس دارد، از حضور در محیط‌های اجتماعی خودداری کند.

قلعه نویی در پایان افزود: وضعیت شهرستان فراهان در حال حاضر در وضعیت نارنجی قرار گرفته اما مطمعنا با رعایت بهتر بهداشت فردی و اجتماعی، به سمت وضعیت سفید و با عدم رعایت پروتکل های بهداشتی، دچار بحران می شویم.


( ۲ )

نظر شما :