با بازگشایی مدارس دورنمای خوبی پیش‌بینی نمی کنیم

۲۲ شهریور ۱۳۹۹ | ۱۳:۵۳ کد : ۱۱۷۶۵ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۵۹۴
رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: با باز شدن مدارس می دانستیم چه اتفاقی خواهد افتاد.
با بازگشایی مدارس دورنمای خوبی پیش‌بینی نمی کنیم

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر سید محمد جمالیان در جلسه پدافند زیستی استان مرکزی افزود: مراسمات مذهبی و هیئت‌ها با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی و به نحو احسنت برگزار شد، اما با بازگشایی مدارس با این وضع موجود و مشاهدات تقریباً می‌دانیم که چه اتفاقاتی رخ خواهد داد.

وی اظهار داشت: تجربیات این هفت ماه تلاش های شبانه روز در بخش‌های بهداشتی و درمانی به ما نشان می‌دهد که هر تلاشی بدون همکاری مردم و رعایت پروتکل های بهداشتی میسر نخواهد شد و به جای کنترل ویروس، شاهد افزایش تعداد مبتلایان و مرگ و میرها هستیم.

وی تاکید کرد: از این رو با برگزاری هرگونه اجتماعی اعم از سفرهای دسته جمعی، اردو و برگزاری کلاس ها به شدت مخالف هستیم.

متولی سلامت استان مرکزی با اشاره به اینکه ابلاغیه ای که از سوی سازمان جهانی بهداشت برای بازگشایی مدارس اعلام شده، نه تنها در هیچ‌جای استان بلکه در هیچ نقطه‌ای از کشور عزیزمان امکان پذیر نیست، گفت: با توجه به اینکه بیش از این در بخش های بهداشت و درمان استان توانایی و قدرت لازم برای بحران های پیش بینی شده و غیر مترقبه پیشرو وجود ندارد، خواهشمندیم کلاسهای غیر حضوری به کلاسهای حضوری ترجیح داده شده و تا حد امکان از تجمعات جلوگیری شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک در ادامه با اشاره به افزایش چشمگیر میزان بستری ها در ۲۴ ساعت گذشته گفت: با تکمیل ظرفیت اورژانس بیمارستان امیرالمومنین(ع) که سانتر اصلی درمان کرونا در اراک است، به ناچار بیمارستان دوم یعنی آیت الله خوانساری را زیر بار برده و این یعنی اخطار برای جامعه.

دکتر جمالیان یادآور شد: هنوز هیچ واکسن آنفولانزایی در سطح کشور حتی بین کادر بهداشت و درمان توزیع نشده است.

وی خاطرنشان کرد: طی آخرین ابلاغیه وزارت بهداشت، توزیع واکسن آنفولانزا در داروخانه‌های خصوصی و فعلا برای افراد بالای ۶۰ سال با ارائه کارت ملی انجام خواهد شد و برای سایر افرادی که علائم و اندیکاسیونی ندارند، تعلق نمی گیرد.

دکتر جمالیان گفت: به دلیل اینکه هنوز واکسن آنفولانزا توزیع نشده است، دستورالعمل نهایی آن نیز ابلاغ نشده، اما به محض دریافت دستورالعمل آن را به گوش هم استانی های عزیز می رسانیم.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک در ادامه تاکید کرد: با توجه به رعایت همه بیشتر و بهتر بهداشت در سال جاری نسبت به سال‌های گذشته، پیش بینی می کنیم درگیری آنفولانزا و ابتلای مردم به این ویروس نسبت به سال های قبل کمتر بوده و توصیه می کنیم خانواده های عزیز زیاد نگران ویروس آنفولانزا نباشند.

دکتر جمالیان اطمینان داد با زدن ماسک و شستشوی مرتب دستها، هیچ مشکل خاصی اتفاق نخواهد افتاد.

وی تاکید کرد: نگرانی اصلی ما از ویروس کرونا و گرفتن حالت تهاجمی تر آن نسبت به گذشته و به چالش کشیدن دانشگاه علوم پزشکی با انبوهی از مشکلات است.

وی در پایان یادآور شد در تدارک  و برنامه‌ریزی برای چالشها و مشکلات بیش از این نیز هستیم و هیچگاه از مشکلات و کمبودهای کنونی و پیشرو خسته نشده و با قوت به راه خود ادامه خواهیم داد.


( ۲ )

نظر شما :