آموزش غیر حضوری ارجح بر آموزش حضوری

۲۴ شهریور ۱۳۹۹ | ۰۹:۱۳ کد : ۱۱۸۱۱ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۸۷۹
رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: با توجه به گسترش و انتقال ویروس منحوس کرونا پیشنهاد ما کماکان به این صورت است که هم استانی های عزیز دانش آموزان خود را به شیوه آموزش غیر حضوری ترغیب کنند.
آموزش غیر حضوری ارجح بر آموزش حضوری

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر سید محمد جمالیان در گفت و گوی تلفنی با اخبار استان مرکزی، خاطرنشان کرد: در هفته اول بازگشایی مدارس وضعیت استان مرکزی نسبت به میانگین کشوری بهتر بوده است.

وی افزود: در بازدیدهای همکاران بهداشتی از مدارس توقعاتی که برای سلامت دانش‌آموزان مورد نیاز است به صورت کامل فراهم نشده که این خودش می تواند تهدیدی برای سلامت دانش آموزان و خانواده آنان باشد.

متولی سلامت استان مرکزی به همین منظور خطاب به هم استانی های عزیز گفت: انتظار می رود مردم استان مرکزی با توجه به چنین شرایطی دانش‌آموزان خود را به آموزش غیرحضوری ترغیب کنند.

وی همینطور نتایجی را که از این بازدید ها توسط همکاران در معاونت بهداشتی و مراکز بهداشتی در بازدید از مدارس استان به دست آمده بود، به شرح و قرار زیر اعلام کرد: تعداد مناسب دانش آموزان در کلاس ها ۸۲/۵ درصد، رعایت فاصله مناسب بین دانش آموزان در کلاس های درس ۳۷/۶ درصد، استفاده از ماسک توسط پرسنل و دانش‌آموزان ۸۸ درصد، تامین دپو حداقل ۲ هفته ۵۵/۹ درصد، گندزدایی سطوح دارای تماس مشترک ۶۹/۷ درصد، گندزدایی سرویس های بهداشتی ۶۶/۵ درصد، آب آشامیدنی سالم ۹۷ درصد، نصب پوستر و بنر آموزشی ۳۹ درصد و آموزش بهداشت ۵۸ درصد است.

دکتر جمالیان از افزایش چشمگیر مراجعین بیماران کرونایی به اورژانس بیمارستان امیرالمومنین(ع) هشدار داد و گفت: از ظهر گذشته ظرفیت اورژانس بیمارستان امیرالمومنین(ع) به طور کامل تکمیل شده است، به همین دلیل امروز ناچارا مجبور شدیم از بیمارستان خوانساری استفاده کنیم.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک در تکمیل این موضوع خاطرنشان کرد: با توجه به مسافرت های مردم طی روزها و هفته‌های گذشته و افزایش تردد و حضور مردم در مناطق پر ازدحام، پیک مجدد این بیماری قابل پیش بینی بود؛ همچنین با توجه به افزایش رفت و آمدها متاسفانه طی هفته‌های آتی افزایش مرگ و میر را خواهیم داشت.

متولی سلامت استان مرکزی، تعداد آمار مبتلایان را طی ۲۴ ساعت گذشته چنین اعلام کرد: در کل استان ۱۱۹ مورد مبتلا جدید به بیماری کرونا ثبت شده است که از این میان ۱۰۳ مورد خدمات را به صورت سرپایی دریافت نموده و ۱۶ مورد در بیمارستان بستری شدند، همچنین متاسفانه ۳ مورد آمار فوتی داشته ایم.

وی در پایان با توجه به پیش رو بودن فصول سرد سال و افزایش بار بیماری های عفونی از مردم فهیم و دانای استان تقاضا کرد که تردد و رفت و آمدهای غیر ضروری خود را به حداقل رسانیده و از مسافرت های غیر ضروری اکیداً خودداری کرده؛ همچنین زدن ماسک صحیح و رعایت پروتکل های بهداشتی را بیشتر از گذشته مورد توجه قرار داده و در حفظ سلامت خود، خانواده و دانش آموزان کوشا باشند.


( ۱ )

نظر شما :