موقعیت های اجتناب ناپذیر و اجتناب پذیر در سایه کرونا

۲۵ شهریور ۱۳۹۹ | ۰۷:۵۹ کد : ۱۱۸۳۸ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۶۰۹
رییس بیمارستان امام صادق(ع) دلیجان گفت: بعضی از موارد مثل موقعیت اجتماعی شهرستان غیر قابل اجتناب است، اما بعضی از نکات را می توان اجتناب پذیر دانست تا زندگی بهتری در کنار کرونا داشته باشیم.
موقعیت های اجتناب ناپذیر و اجتناب پذیر در سایه کرونا

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر وحید کاشانی تبار در ارتباط تصویری با برنامه تلویزیونی بامداد آفتاب، خاطرنشان کرد: موقعیت جغرافیایی شهرستان دلیجان به دلیل وجود صنایع، معادن و کارخانجات پویا و مراودات زیادی که در سطح شهرستان با سایر استان ها صورت می گیرد، رفت و آمدها و مسافرت های کاری، غیرقابل اجتناب می باشد.

وی، وضعیت شهرستان دلیجان را در حال ‌حاضر قرمز گزارش کرد و گفت: علت های گوناگونی برای چنین وضعیتی متصور هستیم که یکی از دلایل مهم که جای تامل دارد کمرنگ شدن و عدم رعایت پروتکل های بهداشتی از سوی بعضی از شهروندان می باشد.

وی، افزایش بیماران در بیمارستان و درمانگاه ها را خطر جدی دانست و تاکید کرد: تنها راه جلوگیری از بیماری با توجه به اینکه در حال حاضر واکسن تایید شده و داروی مشخصی وجود ندارد، جلوگیری از ابتلا و سرایت آن می باشد؛ رعایت دستورالعمل های بهداشتی بهترین راه مبارزه با این ویروس است، از جمله ماسک زدن، رعایت فاصله گذاری اجتماعی و شستشوی مرتب دست ها حائز اهمیت است؛ یکی از نکات مهم و قابل تامل پرهیز از برگزاری مراسم ها، اجتماعات و مهمانی های خانوادگی است.

رییس بیمارستان امام صادق(ع) دلیجان در خصوص آمار بستری بیماران کرونایی، افزود: از ۲۳ تخت در نظر گرفته شده برای این بیماران ۱۸ تخت در قالب بستری و مراقبت‌های ویژه تکمیل شده است و در بین بیماران بستری پنج خانواده به شکل های مختلف بیماری بستری هستند و متاسفانه چند نفر از اعضای خانواده در روزهای اخیر از دست رفته اند.

دکتر کاشانی تبار با توجه به آستانه ورود به فصول سرد سال و تشکیل و گسترش بیماری های عفونی و تنفسی تاکید کرد: از مردم عزیز شهرستان دلیجان خواهشمندم نکات بهداشتی و عدم برگزاری مهمانی ها و تجمعات را به خوبی رعایت نمایند، زیرا ۷ ماه است که کادر درمانی و بهداشتی در حال مبارزه با این ویروس هستند و شرایط به شدت سخت و شکننده می باشد؛ رعایت نکات بهداشتی باید به عنوان یک وظیفه اجتماعی مدنی و شرعی در بین همگان جا افتاده شود.


( ۳ )

نظر شما :