نزدیک شدن به استاندارد کشوری و جهانی

۲۶ شهریور ۱۳۹۹ | ۱۷:۳۱ کد : ۱۱۸۸۱ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۷۱۰
رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک در حاشیه آیین کلنگ زنی ۱۰ پایگاه اورژانس شهرستان اراک گفت: شهرستان اراک به عنوان مرکز استان با کمبود تعداد پایگاه اورژانس مواجه بود که با ساخت و تکمیل این ۱۰ پایگاه شهری و جاده ای، تعداد پایگاه ها به استانداردهای کشوری نزدیکتر و زمان حضور همکاران اورژانس بر بالین بیماران کمتر خواهد شد.
نزدیک شدن به استاندارد کشوری و جهانی

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر سیدمحمد جمالیان افزود: هزینه ساخت ساختمان هر پایگاه حدود ۵۰۰ میلیون تومان است که با احتساب کلنگ زنی ۱۰ پایگاه به طور همزمان، اعتبار لازم برای ساخت تمامی پایگاه ها بالغ بر پنج میلیارد تومان می باشد که خیرین حوزه سلامت آن را بر عهده گرفتند.
وی تاکید کرد: البته تجهیز و خرید و نصب دیگر تجهیزات نظیر آمبولانس و غیره بر عهده دانشگاه علوم پزشکی می باشد که با توجه به افزایش قیمت ها و کمبود اعتبارات مالی دانشگاه، کار بسیار سختی است.
رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک در ادامه با اشاره به پیش بینی حدود ۱۵ میلیارد تومان اعتبار برای تجهیز این پایگاه ها گفت: دانشگاه علوم پزشکی اراک در در روزهای شیوع ویروس کرونا با چالش ها و مشکلات متعددی از جمله کمبود منابع مالی روبرو است، اما در این زمینه و برای بهبود و ارتقای کیفیت خدمات ارائه شده توسط همکاران اورژانس پیش بیمارستانی، تمام تلاشمان را به کار خواهیم گرفت.
دکتر جمالیان در پایان از شهردار و اعضای شورای اسلامی کلانشهر اراک برای همکاری با دانشگاه علوم پزشکی و اورژانس پیش بیمارستانی استان و خیرین حوزه سلامت تقدیر و تشکر کرد.


نظر شما :