کلینیک امام رضا(ع) و کلینیک‌کوثر در خدمت مردم استان مرکزی

۲۸ شهریور ۱۳۹۹ | ۱۱:۰۴ کد : ۱۱۸۹۱ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۲۰۰۲
مدیر کلینیک های ویژه دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: کلینیک امام رضا(ع) و کوثر بیشتر از گذشته در حال خدمت در این شرایط بحران به مردم عزیز استان است و اکثریت رشته های تخصصی و فوق تخصصی را پوشش می دهند.
کلینیک امام رضا(ع) و کلینیک‌کوثر در خدمت مردم استان مرکزی

به گزارش وب دا مرکزی، میثم بخشی خاطرنشان کرد: با توجه به موقعیت فعلی، یکی از خدمات ارزنده و شایان به بیماران کرونایی در کلینیک امام رضا(ع) آزمایشگاه pcr جهت انجام تست های کووید ۱۹ و کلینیک ویژه عفونی برای بیماران کرونایی می باشد.
وی افزود: از ابتدای اسفندماه و با توجه به شیوع بیماری کرونا و روز افزون شدن این بیماری در کشور و استان مرکزی دومین آزمایشگاه فعال سلولی و مولکولی در بحث همه گیری کووید ۱۹ آزمایشگاه کلینیک امام رضا(ع) است که در طبقه فوقانی این کلینیک مستقر می باشد.
وی یادآور شد: روزانه به طور میانگین ۲۰۰ الی ۳۰۰ نمونه بر اساس تعداد نمونه های ورودی از بیمارستان ها و نمونه های سرپایی به این آزمایشگاه فرستاده می شود که تمامی این نمونه ها ظرف کمتر از ۲۴ ساعت به مراکز ارجاع داده می شوند که در مورد بیماران سریعاً تعیین تکلیف صورت بگیرد.
مدیر کلینیک های ویژه دانشگاه علوم پزشکی اراک، بیان کرد: حدود هفت ماه از ابتدای اپیدمی کرونا این آزمایشگاه فعالیت خود را به صورت شبانه روزی انجام می دهد.
بخشی در پایان تاکید کرد: به منظور حفظ سلامت بیماران غیر کرونایی از بیماران کرونایی جداسازی کلینیک ویژه عفونی در این مرکز صورت گرفته است که در آینده ای نزدیک شاهد این اتفاق هستیم که پذیرش، ویزیت و نمونه گیری بیماران کرونایی در فضایی کاملاً مجزا رخ می‌دهد و مردم نگرانی از این بابت جهت مراجعه به کلینیک امام رضا(ع) نداشته باشند.


( ۱۴ )

نظر شما :