پزشکی از راه دور!

۲۹ شهریور ۱۳۹۹ | ۱۷:۲۳ کد : ۱۱۹۱۴ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۷۲۹
رییس اقتصاد درمان معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: به دلیل جلوگیری از افزایش بار مراجعات و محدودیت فضا و امکانات دانشگاهی، مکاتبه ای با وزارت بهداشت و پیگیری هایی در این زمینه که صورت گرفت و نهایتاً تصمیم بر این شد که پزشکی از راه دور یا کمیته پاد در دانشگاه افتتاح شود.
پزشکی از راه دور!

به گزارش وب دا مرکزی، علیرضا ابدال افزود: شروع فاز نخست پزشکی از راه دور، در بخش آی سی یو با توجه به پذیرش بیماران کرونایی و اینکه نیازمند ارائه مشاوره هایی توسط همکاران بودند، که زین پس از طریق پزشکی از راه دور صورت می‌گیرد، انجام پذیرفت.
وی در خصوص نحوه انجام این طرح  افزود: یک نرم‌افزار پزشکی از راه دور در اختیار تمام بیمارستان ها و کلیه بخش های ویژه بیمارستان‌ها قرار داده شده و پزشکان مقیم بخش آی سی یو از طریق سانتر اصلی که بیمارستان امیرالمومنین(ع) و حضرت ولی عصر(عج) است به صورت آنلاین از راه دور مشاوره می‌دهند.
وی تاکید کرد: این مشاوره های پزشکی از راه دور برای اولین بار در استان مرکزی رقم  می خورد و امیدواریم با این اقدام  و با توجه به اینکه فوق تخصص های مراقبت ویژه ی خوب و مجربی در استان داریم بتوانیم درصدی از میزان مرگ و میر بیماران کرونایی را در بخش‌های ویژه را کاهش دهیم.
رییس اقتصاد درمان معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی اراک در ادامه از دو اتفاق خوب دیگر نیز خبر داد و خاطرنشان کرد: تخفیفات مالی به بیماران کرونایی و انجام و ارائه خدمات vip با عقد قرارداد با بیمه های تکمیلی از جمله اقدامات خوب صورت گرفته در این ماه ها است.
وی افزود: دانشگاه علوم پزشکی از اسفند ماه سال گذشته تا شهریورماه سال جاری حدود دو میلیارد تومان، هزینه ی درمان  بیماران کرونایی را تخفیف و پرداخت نموده و قرار است که این اعتبارات تخفیف داده شده از طریق وزارت بهداشت پرداخت شود که البته هنوز مبلغی دریافت نشده، اما به صورت مستمر گزارش اقدامات انجام شده را به وزارت بهداشت ابلاغ نموده و منتظر دریافت وجه اعتباری این تخفیف ها هستیم.
وی میانگین محاسبه هزینه ناشی از اقامت بیماران در بخش های ویژه را این طور تشریح کرد: اگر فرض کنیم که یک بیمار متوسط ۷ الی ۱۰ روز در بخش ویژه بستری باشد به غیر از داروهای خاص مثل رمدسیور، هزینه ای بالغ بر ۲۰ الی ۲۲ میلیون تومان برای دانشگاه دارد، که قسمتی از آن از طریق وزارت بهداشت و قسمتی از طریق بیمه ها و بین 10،30 و یا 50 درصد از بیماران اخذ می شود.
ابدال در پایان خاطرنشان کرد: یکی از اقداماتی که می‌توان برای جبران کاهش 30 تا 50 درصدی درآمد بیمارستان و دانشگاه علوم پزشکی در دوران کرونایی انجام داد، ارائه خدمات VIP است در همین رابطه، قرارداد این خدمات را با بیمه‌های تکمیلی منعقد کرده و امیدواریم تا حدی بتوان این کسری درآمد را که به شدت دانشگاه علوم پزشکی را تحت فشار قرار داده را جبران کنیم.


( ۳ )

نظر شما :