پیشرفت فیزیکی ساختمان جدید بیمارستان ولی عصر(عج) اراک ۶۵ درصد است / آمار بالای سرطان در کزاز کذب است

۱۵ مهر ۱۳۹۷ | ۱۱:۵۳ کد : ۱۱۹۳ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۱۷۸۹
رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: پیشرفت فیزیکی ساختمان جدید بیمارستان حضرت ولی عصر (عج ) اراک به عنوان بزرگترین طرح ملی بهداشت و درمان به ۶۵ درصد رسیده است.
پیشرفت فیزیکی ساختمان جدید بیمارستان ولی عصر(عج) اراک ۶۵ درصد است / آمار بالای سرطان در کزاز کذب است

به گزارش خبرنگار وب دا مرکزی، دکتر حسن طاهر احمدی در صحن علنی شورای اسلامی کلانشهر اراک، افزود: هفته گذشته مدیرعامل بانک ملت از این طرح ملی بازدید کرد و قول مساعدی برای پرداخت 500 میلیارد ریال تسهیلات به این طرح تا 2 هفته آینده داده شده است.

وی بیان کرد: مقرر شده به همین میزان اعتبار نیز از سوی سازمان برنامه و بودجه کشور و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تزریق شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک اظهار داشت: پیش بینی می شود با تزریق یک هزار میلیارد ریال اعتبار مورد نظر، این طرح تا یک سال آینده به بهره برداری رسد؛ البته به جز این مبلغ، 400 میلیارد ریال اعتبار دیگر نیز برای اتمام مورد نیاز است‌.

وی عنوان کرد: شورای شهر و شهرداری اراک در راستای اجرای طرح ملی بیمارستان حضرت ولی عصر (عج) این شهر تاکنون همکاری های مناسبی داشته اند و اگر این تعامل و همکاری نبود، این طرح از وضعیت فعلی 6 ماه عقب تر بود.

دکتر طاهراحمدی ادامه داد: تخت های بیمارستانی اراک نسبت به متوسط کشوری کمتر است و برای رفع این مشکل تاکنون 100 تخت در فاز دوم بیمارستان آیت الله خوانساری و 100 تخت در بیمارستان خصوصی سینا اضافه شده است.

وی اضافه کرد: با تکمیل ساختمان جدید بیمارستان حضرت ولی عصر (عج) اراک، مشکل کمبود تخت های بیمارستانی این شهر رفع خواهد شد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: بیمارستان آیت الله خوانساری اراک با وجود اضافه شدن 100 تخت در فاز دوم این طرح و به دلیل شمار زیاد بیماران سرطانی با کمبود تخت همراه است.
وی افزود: مقرر شده فاز سوم بیمارستان آیت الله خوانساری اراک به زودی آغاز شود که انتظار است حمایت های لازم از سوی بخش های مختلف صورت گیرد.

دکتر طاهراحمدی اظهار داشت: آمار بیماران سرطانی اراک بر اساس آمارهای موجود از متوسط کشوری بیشتر نیست، اما تعداد بیماران ام اس در اراک از متوسط کشوری بالاتر است.

وی بیان کرد: مقاله ای در خصوص آمار بالای سرطان در روستای کزاز شازند در روزنامه ایران چاپ شده که در این خصوص امروز (شنبه) سه بازرس و مدیرکل بازرسی نهاد ریاست جمهوری به اراک برای بررسی این موضوع سفر کردند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک عنوان داشت: در بررسی های صورت گرفته، تنها 6 بیمار سرطانی در روستای کزاز شازند وجود دارد و تعداد بیماران این روستا نسبت به مناطق همجوار از جمله نهرمیان و مهاجران تفاوت معنا داری ندارد.

وی اضافه کرد: انجام کار مطالعاتی و تحقیقاتی در خصوص علل و عوامل بروز سرطان ها در اراک امری ضروری است و این مهم سال های سال پیگیری شده و اجرای آن نیازمند حدود 40 میلیارد ریال اعتبار است.

دکتر طاهراحمدی ادامه داد: اجرای این طرح تحقیقاتی وظیفه این دانشگاه نیست، بلکه برعهده محیط زیست است؛ اما دانشگاه علوم پزشکی به دلیل حساسیت موضوع اعلام آمادگی کرده و اساتید مشارکت کننده در این طرح هیچ دستمزدی نمی خواهند و تنها خرید دستگاه های سنجش و اجرای طرح نیازمند حدود 40 میلیارد ریال اعتبار است.

وی گفت: بر اساس آمارهای موجود، اراک در بحث تعداد زوجین نابارور نیز از میانگین کشوری بالاتر نیست.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک تصریح کرد: خدمات حوزه سلامت در اراک در دولت تدبیر و امید چشمگیر بوده و روز به روز در حال افزایش است.

وی بیان کرد: ایجاد کلینیک در فضایی به وسعت 2 هزار و 500 مترمربع در مجاورت بیمارستان امیرالمومنین (ع)، ایجاد 25 پایگاه سلامت در قسمت های مختلف و ایجاد پنج مرکز جامع سلامت بخشی از این خدمات است.

دکتر طاهراحمدی گفت: کلینیک ویژه دیگری نیز در خیابان هپکو اراک در حال اجرا است که بهره برداری از آن نیازمند حدود 20 میلیارد ریال اعتبار است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک در پایان بیان کرد: این دانشگاه آمادگی برای همکاری با شورای اسلامی شهر و شهرداری این شهر در خصوص جمع آوری سگ های ولگرد، مبارزه با جوندگان، جمع آوری متکدیان، مشاغل مزاحم و مدیریت پسماند را دارد.

کلید واژه ها: دکتر حسن طاهراحمدی رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک صحن علنی شورای اسلامی کلانشهر اراک


( ۱ )

نظر شما :