امام جمعه اراک:

جامعه بهداشت و درمان در خط مقدم ایثار و از خودگذشتگی است

۳۱ شهریور ۱۳۹۹ | ۱۰:۲۰ کد : ۱۱۹۸۳ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۶۶۴
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: جامعه بهداشت و درمان امروز در خط مقدم ایثار و از خودگذشتگی است و خالصانه و مخلصانه در میدان خدمت رساندن به مردم نقش آفرینی می کند.
جامعه بهداشت و درمان در خط مقدم ایثار و از خودگذشتگی است

به گزارش وب دا مرکزی، آیت الله قربانعلی دری‌نجف‌آبادی در آئین رونمایی از کالاهای پزشکی اهدایی خیران سلامت استان مرکزی در بیمارستان آیت‌الله خوانساری اراک، افزود:  جامعه پزشکی استان مرکزی در مقابله با گسترش ویروس کرونا موفق عمل کرده و انتظار می‌رود، این خدمت رسانی‌ها با قوت تا پایان این بیماری منحوس ادامه داشته باشد و البته رعایت دستورالعمل های بهداشتی توسط مردم هم یک اصل و ضرورت مهم محسوب می شود.

وی بیان کرد: تامین دارو و واکسن های مورد نیاز یک دغدغه مهم است و نیازمند عزم همگانی و اراده جمعی دارد و شرکت های دانش بنیان و مجموعه های توانمند علمی باید در این عرصه پیشتاز و پیشگام باشند.

امام جمعه اراک اظهار داشت: اکنون در حوزه بیماری سرطان باید در حوزه پیشگیری و تشخیص به موقع و جدی تر عمل کنیم چراکه اگر اینگونه عمل کنیم، به طور قطع کار، ثمرات و برکات زیادی خواهد داشت و هزینه‌ها را بسیار کاهش می‌دهد.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی افزود: تربیت کادر درمانی متعهد، دلسوز، کارآمد و مجاهد یک نیاز حیاتی برای کشور محسوب می شود و این یک ضرورت مهم برای امید آفرینی در گام دوم انقلاب است که باید به آن توجه شود.

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: تکمیل و تجهیز بیمارستان حضرت ولی عصر(عج) مهمترین دغدغه مردم این استان است و وزارت بهداشت باید نگاه ویژه به این طرح داشته باشد، چرا که با وجود ظرفیت‌های برجسته و پیشرفت‌های روزافزون کشور، نباید اکنون در ساخت یک بیمارستان مشکلی وجود داشته باشد.

وی با بیان اینکه تاخیر در تکمیل بیمارستان حضرت ولی عصر(عج) اراک هیچ توجیهی ندارد، ادامه داد: در ساخت بیمارستان و سایر کارهایی که پذیرفته شده باید دلسوزانه عمل شود چرا که همه در قبال بیت‌المال مسئول هستیم و هرگونه کوتاهی، خیانت به خون شهدا و ملت ایران است.

امام جمعه اراک اظهار داشت: به هیچ عنوان نباید بر سر منافع ملی کشور بازی در بیاوریم و پیمانکاران و افرادی که مسئولیت قبول می‌کنند باید در ابتدا شایستگی لازم را داشته باشند و نباید پیمانکار یا شخصی که کار بلد نیست کار را قبول کند چراکه یک خیانت آشکار است.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی بیان کرد: بیمارستان ولی عصر(عج) اراک باید قطب بزرگ بهداشت و درمان غرب کشور باشد و هیچ کس نباید دلیلی برای توقف این پروژه مهم داشته باشد و وزارت بهداشت هم باید در ساخت بیمارستان تدبیرهای صحیح‌تر و دقیق‌تری داشته باشد.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی در پایان گفت: بیمارستان آیت الله خوانساری نمونه یک اقدام جهادی و به کارگیری مدیریت صحیح و انقلابی است که با کمک و مشارکت خیرین و مردم بهترین خدمات را ارائه می کند و امروز باید الگویی برای سایر کارها باشد.

گفتنی است در این آیین از کالاهای پزشکی اهدایی خیران سلامت استان مرکزی شامل ویلچر، تخت، دستگاه تنفسی، وسایل شست و شو و نظیر آن رونمایی شد.


نظر شما :