استفاده بهینه از فرصت های طلایی در حوزه آموزش

۳۱ شهریور ۱۳۹۹ | ۱۱:۵۳ کد : ۱۱۹۸۸ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۸۵۴
معاون آموزش دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: فرصت هایی برای ارتقاء و رشد حوزه آموزش وجود دارد که باید از آنها به بهترین شکل ممکن استفاده کرد.
استفاده بهینه از فرصت های طلایی در حوزه آموزش

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر سعید چنگیزی آشتیانی در وبینار رشد و گسترش رشته های تحصیلی چشم انداز ۱۴۰۸ منطقه ۶ که با حضور معاون آموزشی وزیر بهداشت برگزار شد، افزود: در منطقه ۶  کشور می توان با ایجاد و راه اندازی تعدادی از میان رشته ها، بحث آموزش را در دوره‌های کارشناسی ارشد و Phd با توجه به اینکه فارغ التحصیلان این دوره ها در بسیاری از موارد فرصت جذب و کاریابی ندارند، افزایش داده و رونق بیشتری دهیم.

وی اظهار داشت: تدوین پروتکل های جدید که در مقاطع تحصیلی کاربردی باشند می تواند با توجه به شرایط بومی هر منطقه راهگشا باشد؛ بحث ایجاد رشته های جدید به صورت بومی و سنتی سالیان سال در کشور مطرح است، اما متاسفانه سیاست‌گذاری‌های موضوعی آن در وزارتخانه به چشم نمی خورد.

وی تاکید کرد: یکی دیگر از عوامل موثر در خصوص رشد و ارتقاء زیرساخت های دانشگاه، جذب دانشجویان بین المللی است.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به ارتقاء زیرساخت ها و بحث بین المللی سازی، جذب دانشجویان بین المللی یکی از موضوعات مهم است که باید ایده های تازه ای در خصوص آن صورت گیرد.

معاون آموزش دانشگاه علوم پزشکی اراک در ادامه ضمن اشاره به اینکه رشد زیرساختی در هرم اعضای هیات علمی به صورت فزاینده‌ای در مجموعه دانشگاه های کشور در حال رقم خوردن است، گفت: به تدریج و به مرور زمان و دادن انگیزه و میدان، جوانان این مرز و بوم، دانشیار و استاد می شوند، در این زمینه باید یک برنامه ریزی صحیح و اصولی داشت تا در بحث توسعه به بن بست نخوریم.

دکتر آشتیانی در پایان گفت: الگوهایی که در کشورهای دیگر در این خصوص به چشم می خورد، این پیام را به ما می‌دهد که باید با نگرش تازه به این موضوعات نگریست و برای بازگشایی مسیر جدید برای رشد و ارتقاء دانشگاه‌ها تلاش کرد تا با توجه به محدودیت منابع اعتباری برای کشور عزیزمان راهگشا بوده و به توسعه و پیشرفت دست یافت.


( ۲ )

نظر شما :