همسو بودن اهداف دانشگاه علوم پزشکی و مجمع خیرین سلامت

۳۱ شهریور ۱۳۹۹ | ۱۸:۳۰ کد : ۱۲۰۰۴ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۹۳۸
رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: هدف نهایی دانشگاه و مجمع خیرین سلامت یکی است و آن ارتقاء سطح سلامت و کیفیت خدمات بهداشتی است.
همسو بودن اهداف دانشگاه علوم پزشکی و مجمع خیرین سلامت

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر سید محمد جمالیان در جلسه شورای خیرین سلامت استان مرکزی، افزود: خیرین با نیت خیرخواهانه و خداپسندانه گام در این عرصه گذاشته اند و قطعاً خداوند متعال نظاره‌گر تلاش‌ها و این اقدام آنها است.
وی با اشاره به اینکه زیرساخت‌های بهداشتی و درمانی استان مرکزی به خصوص شهر اراک مناسب و متناسب با تعداد جمعیت شهری و در خور مردم نیست و این همواره یکی از معضلات بزرگ و جدی مجموعه علوم پزشکی بوده و هست، اظهار داشت: خیرین می‌توانند در این زمینه بازوی کمکی دانشگاه بوده و اقدامات تاثیرگذار و ماندگاری را از خود به جای بگذارند.
رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک در پایان، پیشنهاد داد برای روان تر شدن اقدامات و سرعت گرفتن انجام برخی امور، روسای بیمارستان ها و حتی مدیران شبکه های بهداشت و درمان نیز به عضویت مجمع خیرین درآیند.
رییس هیات مدیره مجمع خیرین سلامت استان مرکزی نیز در ادامه این جلسه به شرایط بد اقتصادی و وضعیت نامطلوب مردم و کمبود منابع مالی در دانشگاه علوم پزشکی اشاره کرد و گفت: جذب مردم به بدنه این مجمع یکی از اهداف کلان می باشد که مطمئناً با افزایش تعداد خیرین، حوزه‌های مختلفی تحت پوشش قرار خواهند گرفت و توزیع عادلانه تری از ارائه خدمات بهداشتی صورت خواهد پذیرفت.
دکتر حسن طاهراحمدی، افتتاح و راه اندازی فاز دوم بیمارستان آیت الله خوانساری و آغاز فاز سوم آن، افتتاح ده ها پایگاه اورژانس در همین هفته و ده ها پروژه و کمک مالی و خرید تجهیزات پزشکی توسط خیرین را از مهمترین اقدامات این مجمع در حوزه بهداشت و سلامت استان برشمرد و افزود: مجمع خیرین در کنار دانشگاه علوم پزشکی به عنوان یک بازوی کمکی عمل کرده و مطمئناً با تعامل هرچه بیشتر این دو نهاد، طرح ها و اقدامات بزرگ‌تری افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت.
وی در پایان، برگزاری جلسه مشترک مجمع با رییس و معاونین دانشگاه علوم پزشکی بصورت هر چند ماه یکبار را برای هماهنگی بیشتر و پیشبرد امور در رسیدن به اهداف، تاثیر گذار دانست.
مدیرعامل مجمع خیرین سلامت استان مرکزی نیز در ادامه جلسه به برگزاری انتخابات اعضای هیئت مدیره طبق اساسنامه اشاره کرد و گفت: امیدواریم این انتخابات باعث ایجاد فصل جدیدی در تعاملات و ارتباطات بهتر و هرچه بیشتر با دانشگاه شده و ما می‌توانیم کمک‌های بهتر و تاثیرگذاری بیشتری را در بحث ارتقای سلامت به هم استانی های عزیز ارائه کنیم.
محسن ابدال خاطرنشان کرد: از خیرین و نیکوکاران عزیز خواهشمندیم که همچون گذشته خدمات و کمک‌های شایان خود را ادامه داده و در این روزها نیز این مجموعه غیردولتی و البته دانشگاه علوم پزشکی را در کمک نمایند.
وی در پایان تاکید کرد: مطمئناً این کمک ها به درمان و بهبودی بیماران نیازمندی که توانایی بستری و دریافت خدمات در بخش های خصوصی را ندارند، کمک بسیار زیادی می‌کند.
گفتنی است در پایان جلسه و پس از رای گیری توسط اعضا، آقایان محسن ابدال، محمد مهدی همتی، دکتر حسن طاهراحمدی، حسینی، اعتمادپور و گودرزی با اخذ بیشترین آرا به عنوان اعضای اصلی هیئت مدیره مجمع خیرین سلامت استان مرکزی و دکتر علی علیمحمدی و حجت الاسلام محمدحسن صابری نیز به عنوان اعضا علی البدل هیات مدیره انتخاب شدند و همچنین خانم ها دکتر ریتا ظهیری و فاطمه بنی کعب به عنوان بازرسین اصلی و مهدی میرزابابایی به عنوان بازرس علی البدل این مجمع حداکثر آراء را به خود اختصاص دادند.


( ۱ )

نظر شما :