پیشگیری از بیماری های غیر واگیر با اصلاح پروانه های ساخت در کارخانه‌های مواد غذایی

۰۴ مهر ۱۳۹۹ | ۱۱:۲۵ کد : ۱۲۱۱۶ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۷۴۳
کارشناس معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: به منظور حفظ بیشتر سلامت مردم استان مرکزی، کاهش میزان قند، نمک و چربی در فرمولاسیون محصولات غذایی استان وارد شده است.
پیشگیری از بیماری های غیر واگیر با اصلاح پروانه های ساخت در کارخانه‌های مواد غذایی

به گزارش وب دا مرکزی، آیدا غفاری افزود: یکی از اقدامات بسیار شاخص و مهم معاونت غذا و دارو در طرح پیشگیری از بیماری های غیرواگیر اصلاح پروانه های ساخت و کاهش میزان قند، نمک و چربی در فرمولاسیون محصولات غذایی است.
وی یادآور شد: معاونت غذا و دارو در کمیته‌های صدور پروانه، اصلاح و تمدید پروانه ها تلاش می‌کند تا درصد این مواد را کنترل کند.
کارشناس معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی اراک بیان کرد: معاونت غذا و دارو دانشگاه با کمیته استانی و واحدهای تولیدکننده کارخانجات استان در راستای اجرای این هدف به تعامل خوبی رسیده است‌، متاسفانه مضرات خوردن این سه ماده بسیار برای سلامتی مضر و خطرناک است.
غفاری در پایان اضافه کرد: در راستای اجرای این گام، بسیاری از محصولات غذایی استان از جمله چیپس تولیدی استان در مقایسه با محصولات رقیب کم نمک تر شده است و بر روی فروش آنها تاثیر گذاشته است، ولی به جهت حفظ سلامت محصولات غذایی و ارتقای سلامت جسمی مردم همکاری مطلوبی با ما داشتند.


( ۳ )

نظر شما :