تخصیص ۱۷ هزار دوز واکسن آنفولانزا در استان مرکزی

۰۶ مهر ۱۳۹۹ | ۱۷:۵۳ کد : ۱۲۱۹۴ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۶۱۶
رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک از اختصاص ۱۷ هزار دوز واکسن آنفولانزا به استان مرکزی و توزیع آن در سه مرحله بین گروه‌های هدف خبر داد. به گزارش وب دا مرکزی، دکتر سید محمد جمالیان گفت: مرحله نخست آن وارد استان شده و قرار است تا چند روز آینده مرحله دوم نیز وارد استان شود.
تخصیص ۱۷ هزار دوز واکسن آنفولانزا در استان مرکزی

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر سید محمد جمالیان گفت: مرحله نخست آن وارد استان شده و قرار است تا چند روز آینده مرحله دوم نیز وارد استان شود.
وی افزود: مقرر شده ۶ هزار دوز برای کارکنان بهداشت و درمان، حدود ۶ هزار مادر باردار در استان و ۳ هزار دوز هم برای اداره کل زندان ها و سالمندانی که تحت پوشش بهزیستی هستند، اولویت بندی و تزریق شود.
رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک تاکید کرد: با توجه به شرایط کرونایی و جلوگیری از هرگونه ازدحام در مراکز درمانی و پایگاه های جامع سلامت از جامعه هدف می خواهیم ضمن خودداری کردن از مراجعه حضوری، تنها منتظر تماس همکاران باشند.
وی خاطرنشان کرد: تا پایان هفته جاری با تمام گروه‌های هدف، تماس گرفته خواهد شد.
دکتر جمالیان خاطرنشان کرد: حدود چهار هزار بیمار خاص شامل بیماران پیوندی، تالاسمی های ماژور و مینور، در استان وجود دارد که در سامانه سیب ثبت نام شده و منتظر دریافت و تزریق واکسن در آینده هستند.
وی تاکید کرد: با کلیه گروه های هدف و اولویت بندی شده تزریق این واکسن در استان تماس حاصل خواهد شد و پس از مراجعه آنان، تزریق واکسن آنفولانزا به صورت رایگان انجام خواهد پذیرفت.
رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک با اشاره به اینکه سطح رعایت بهداشت مردم با توجه به شیوع کرونا و رعایت هرچه بیشتر آنان در سال جاری نسبت به سال های قبل بیشتر شده است، گفت: نیاز به مراجعه و تزریق آحاد مردم به این واکسن نیست و تنها بیماران خاص، کادر بهداشتی و درمانی که مستقیماً با این ویروس مواجهه دارند، سالمندان و افراد زیر ۵ سال نیاز به دریافت و تزریق این واکسن دارند.
دکتر جمالیان در پایان با تاکید بر اینکه اگر در این روزهای سخت کرونایی مبتلایان به آنفولانزا نیز به مراکز و بیمارستان‌ها مراجعه کنند، بار مضاعفی به دانشگاه و کادر خسته بهداشت و درمان وارد می شود، گفت: به همین خاطر مجموعه علوم پزشکی با حساسیت بیشتری این موضوع را دنبال کرده و اعلام می کند نیازی به تزریق همه مردم و پیگیری آنان برای دریافت این واکسن نیست و طلب آنان خارج از هرگونه  اندیکاسیون های علمی می باشد.


( ۳ )

نظر شما :