آمار ابتلا و متوفیان کرونا روز به روز در حال افزایش است / مردم دورهمی ها و مهمانی های خود را لغو کنند

۰۸ مهر ۱۳۹۹ | ۱۱:۵۸ کد : ۱۲۲۴۷ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۷۶۷
متخصص بیماری های عفونی و گرمسیری گفت: آمار متوفیان روزانه ی کشور در اثر ابتلا به کرونا، همانند سقوط یک هواپیما می باشد.
آمار ابتلا و متوفیان کرونا روز به روز در حال افزایش است / مردم دورهمی ها و مهمانی های خود را لغو کنند

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر نادر زرین فر افزود: چند وقتی است شاهد موج سوم و افزایش همه گیری این بیماری در کشور و استان هستیم که می طلبد هم استانی های عزیز به منظور جلوگیری از شیوع هرچه بیشتر و کنترل گسترش دیوانه وار آن و کاهش میزان تلفات، پروتکل های بهداشتی را با جدیت بیشتری رعایت کنند.

وی با اشاره به اینکه راه ورود این ویروس از طریق دهان، بینی، مخاط چشم و تماس دست های آلوده با صورت می باشد، اظهار داشت: می بایست همواره شستشوی دستها، استفاده صحیح از ماسک و رعایت فاصله اجتماعی حداقل دو متر را مد نظر داشته باشیم؛ رعایت فاصله اجتماعی در محیط های بسته مثل کلاس ها، بانک ها و سالن ها که تهویه خوبی ندارند باید بیشتر مورد توجه قرار گرفته شود، چرا که در این مکان ها پایداری ویروس بیشتر است.

وی تاکید کرد: با یک سهل انگاری و غفلت در خوشبینانه‌ترین حالت یک فرد، دو الی سه هفته از کار و زندگی روزمره عقب می‌افتد و علاوه بر درگیری خود کل اعضای خانواده را نیز مبتلا می‌کند.

این متخصص بیماری های عفونی و گرمسیری در ادامه یادآور شد: در حال حاضر کل دنیا درگیر این ویروس می باشد و مشاهده می شود هر کشوری که پروتکل ها در آن جدی تر گرفته شده است در زمینه مدیریت این بیماری موفق‌تر بوده و آمار متوفیان کمتر بوده است.

دکتر زرین فر گفت: با این آمار ابتلا و متوفیان که روز به روز در حال افزایش است، مردم باید دورهمی ها و مهمانی های خود را لغو کرده و دید و بازدیدها را به بعد ها موکول کنند و حتی الامکان در اجتماعات حضور نیابند.

وی در مورد زدن و نوع ماسک هم اینطور گفت: در حال حاضر ماسک سه لایه طبی یا جراحی بهترین نوع ماسک است، اما این ماسک قابل شستشو و استفاده مجدد نیست و باید پس از استفاده به شکل صحیحی دور انداخته شود، همچنین سایر ماسک ها مثل ماسک اسفنجی و پارچه ای توصیه نمی شود، ولی زدن این نوع ماسک ها بهتر از نزدن ماسک است.

وی پیشنهاد داد: افرادیکه از ماسک های پارچه ای استفاده می کنند، یک لایه دستمال کاغذی را زیر ماسک قرار داده و پس از استفاده آنها را به خوبی شسته و حرارت دهند.

متخصص بیماری های عفونی و گرمسیری در خصوص تزریق واکسن آنفولانزا توضیح داد: در هر کشور بر اساس سیاست گذاری های موجود اولویت بندی هایی برای افراد وجود دارد و واکسن آنفولانزا فقط از بیماری آنفولانزا جلوگیری می کند و به هیچ وجه به بیماری کرونا ربطی ندارد، اما همزمانی این دو عفونت با هم برای افرادی که دارای بیماری زمینه ای هستند، می‌تواند مهلک و کشنده باشند.

دکتر زرین فر در پایان تاکید کرد: افرادیکه به پروتئین تخم مرغ حساسیت دارند، از استفاده و تزریق از این واکسن پرهیز نمایند، چراکه واکسن آنفولانزا در محیط کشت سلولی حاوی تخم مرغ رشد و تکثیر پیدا می کند.


( ۲ )

نظر شما :