رعایت پروتکل های بهداشتی در سنین دانش آموزی بسیار کمتر می باشد/مدارس نسبت به رعایت پروتکل ها اهتمام بیشتری بورزند

۱۱ مهر ۱۳۹۹ | ۱۳:۳۰ کد : ۱۲۳۱۲ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۵۶۹
مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: هم اکنون تعدادی موارد مبتلا به کرونا ویروس در استان وجود دارند که این افراد در سنین دانش آموزی ( ۶ تا ۱۸ سال) قرار دارند که ۴۶ درصد آنها در دوره ابتدایی و ۵۴ درصد نیز در دوره متوسطه می‌باشند.
رعایت پروتکل های بهداشتی در سنین دانش آموزی بسیار کمتر می باشد/مدارس نسبت به رعایت پروتکل ها اهتمام بیشتری بورزند

به گزارش وب دا مرکزی، وی با اشاره به اینکه 70 درصد مبتلایان رده سنی دانش آموزی دختر می باشند، افزود: این که این افراد در مدارس دچار ابتلا به ویروس کرونا شده اند یا نه باید مورد بررسی قرار گیرد ولی با توجه به بازگشایی مدارس در ۱۵ شهریور و دوره کمون این بیماری، این امر قطعی است که آلوده شدن به ویروس توسط این افراد بعد از بازگشایی مدارس اتفاق افتاده باشد.
مدیر روابط عمومی دانشگاه افزود: عدم رعایت پروتکل های بهداشتی سبب افزایش انتقال کرونا ویروس در جامعه خواهد شد و بی شک رعایت این موارد در سنین دانش آموزی بسیار کمتر می باشد و این می طلبد در مدارسی که کلاس های درس را به صورت حضوری برگزار می کنند نسبت به رعایت پروتکل ها اهتمام بیشتری بورزند.
امیدواریم پروتکل های بهداشتی به خوبی از سوی مدارس و توسط دانش آموزان رعایت شود تا ما شاهد اتفاق بدی این شرایط سخت نباشیم و در مدارس شرایطی محیا گردد تا دانش آموزی به این ویروس گرفتار نگردد، چرا که اگر دانش آموزی به کرونا مبتلا شود با توجه به شرایط سنی که دارند تعداد قابل توجهی را در مدرسه و به تبع در خانواده بیمار خواهند کرد.
وی تصریح کرد: نظارت‌ها بر نحوه رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در مدرسه‌های استان مرکزی از طرف حوزه بهداشت، کارشناسان بهداشت و بهورزان با جدیت ادامه دارد و انتظار می‌رود والدین دانش‌آموزان اگر کوچکترین نشانه‌ای از بیماری را در فرزند خود احساس کردند از فرستادن او به مدرسه خودداری کنند.
قربانی در پایان گفت: برای حفظ سلامت دانش آموزان، معلمان و خانواده‌های آنها پیشنهاد دانشگاه علوم پزشکی اراک برگزاری کلاس های درس به صورت غیر حضوری می باشد، به خصوص در این روزهایی که شاهد افزایش چشمگیر تعداد مبتلایان به کرونا ویروس هستیم.


( ۳ )

نظر شما :