رخداد جراحی نوینی دیگر در بیمارستان حضرت ولی عصر(عج) اراک

۱۱ مهر ۱۳۹۹ | ۱۸:۰۰ کد : ۱۲۳۱۳ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۱۹۰۸
برای اولین بار در مرکز آموزشی درمانی حضرت ولی عصر (عج) اراک، جراحی آندوسکوپیک تومور هیپوفیز از طریق بینی با موفقیت صورت گرفت.
رخداد جراحی نوینی دیگر در بیمارستان حضرت ولی عصر(عج) اراک

به گزارش وب دا مرکزی، مرکز آموزشی درمانی حضرت ولی عصر(عج) اراک به عنوان سانتر جراحی استان مرکزی هر روز شاهد اعمال جراحی حساس و نادری می باشد که برای جراحان و پزشکان حاذق و چیره‌ دست این مرکز امری عادی تلقی شده، اما از نگاه درمانی و برای درمان بیماران بسیار پیچیده و حیات بخش می باشد.
جراحی آندوسکوپیک تومور هیپوفیز از طریق بینی گواه این ادعاست که هر روز شاهد اقدامات نوین و تازه در بخش جراحی این مرکز باشیم.
این عمل جراحی برای نخستین بار در تاریخ یکشنبه مورخ ششم مهرماه ۹۹ در مرکز فوق با تیم جراحی متخصص متشکل از دکتر محسن دالوندی متخصص جراحی مغز و اعصاب، دکتر آقاجانپور متخصص گوش و حلق و بینی و دکتر اسماعیل مشیری متخصص بیهوشی بر روی یک بانوی ۳۱ ساله با موفقیت انجام گرفت.
با توجه به مصاحبه های متعدد با پزشکان متخصص، در خصوص این روش جراحی، چنین اطلاعاتی به دست آمد که بدون شکافتن بینی و سقف دهان بیمار در ابتدا توسط متخصص گوش و حلق و بینی به وسیله آندوسکوپ از راه بینی مسیر لازم تا کف مغز(حفره هیپوفیز) آماده می شود و سپس استخوان کف حفره هیپوفیز توسط جراح مغز و اعصاب برداشته شده و تومور خارج می گردد.
امیدواریم هر روزه شاهد رویدادهای نوین و تازه در بخش درمان استان مرکزی به منظور افزایش ارتقاء سطح سلامت مردم و خدمت رسانی بهتر باشیم.


( ۲۰ )

نظر شما :