پیشرفت پروژه بیمارستان حضرت ولی عصر(عج) اراک با تغییر پیمانکار

۱۲ مهر ۱۳۹۹ | ۱۲:۲۷ کد : ۱۲۳۲۵ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۶۸۳
پیشرفت پروژه بیمارستان حضرت ولی عصر(عج) اراک با تغییر پیمانکار

رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: کم لطفی های پیمانکار  قبلی موجب تعویق و تاخیر در پیشرفت پروژه بیمارستان حضرت ولی عصر(عج) شده و امیدواریم با تغییر پیمانکار شاهد  پیشرفت چشمگیر در این پروژه باشیم.

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر سید محمد جمالیان در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان مرکزی با حضور دکتر نوبخت رییس سازمان برنامه و بودجه کشور، افزود: در حال حاضر این پروژه، مهم‌ترین پروژه درمانی استان و خواسته به حق مردم در وضعیت بحران کرونا است که متاسفانه در حالت رکود باقی مانده است.

وی اظهار داشت: بیمارستان حضرت ولی عصر(عج) علاوه بر خدمات‌رسانی به بیماران استان مرکزی، به مددجویان استان های اطراف نیز خدمت رسانی می کند و در حال حاضر  نیز حدود ۳۰ درصد از بیماران این مرکز درمانی مربوط به استان های همجوار است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک ضمن اشاره به اینکه در حال حاضر بیمارستان حضرت ولی عصر(عج) تنها مرکز تروما استان مرکزی به شمار می رود و خدمات جراحی متعددی نیز در آن صورت می گیرد، تاکید کرد: یکی از دلایلی که موجب افزایش بار بستری در این بیمارستان شده است تعداد بالای تصادفات در محورهای این استان بوده که باعث شده همواره ضریب اشتغال تخت‌های بیمارستان حضرت ولی عصر(عج) بیش از ۱۰۰ درصد باشد و با توجه به کمبود فضا و ارائه بهترین خدمات به بیماران، در بسیاری از شرایط بیماران در راهروها بستری می شوند و همین امر موجب نارضایتی آنها شده است.

وی خاطرنشان کرد: قدمت بیمارستان حضرت ولی عصر(عج) بیش از ۷۰ سال می باشد و هزینه های تعمیر و نگهداری این بیمارستان به دلیل همین قدمت، بسیار پرهزینه است.

دکتر جمالیان افزود: بیمارستان فعلی 280 تختخوابه و بیمارستان جدید در حال ساخت 480 تختخوابه است و از سال 1384 ساخت پروژه آغاز شده است و تا سال 1392 پروژه متوقف بوده و در نهایت در سال 1393 مجدداً فعال شد، در سال 1395 مقرر شد که پروژه با مبلغ 110 میلیارد تومان به اتمام برسد، در سال 1396 و 1397 با تورم گزاف روبرو شدیم و عملاً پروژه درگیر رکود شد و در حال حاضر با حدود 70 درصد پیشرفت فیزیکی به دلیل تورم متحمل شده، متاسفانه این پروژه در حالت نیمه تعطیل باقی مانده است.

وی عمده ترین دلیل عدم پیشرفت این پروژه را بدقولی های مکرر پیمانکار دانست و بیان کرد: کم لطفی های پیمانکار موجب تعویق و تاخیر در پیشرفت این پروژه شده است و امیدواریم با تغییر پیمانکار، شاهد پیشرفت چشمگیر در این پروژه باشیم.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک تصریح کرد: در حال حاضر 280 میلیارد تومان برای اتمام پروژه مورد نیاز است و اگر بتوان مبلغ 180 میلیارد تومان امسال محقق شود به نظر می رسد بتوان در پایان سال مالی 1399 پروژه راه اندازی شود و مردم استان در شرایط کنونی بیماری کرونا واقعا به این پروژه نیازمند هستند.

وی تاکید کرد: از 272 میلیارد تومان اعتباری که برای ساخت این پروژه در نظر گرفته شده بود، تاکنون 170 میلیارد تومان تخصیص یافته و متاسفانه هنوز 100 میلیارد تومان پرداخت نشده است که 50 میلیارد تومان از رقم تخصیص یافته نیز وام بانکی بوده که اخذ شده و روند پرداخت این وام این چنین بود که دانشگاه علوم پزشکی اراک فقط سود بانکی را پرداخت کند و مابقی توسط سازمان مدیریت و برنامه ریزی پرداخت شود، در حال حاضر سررسید وام ها رسیده است و اولین قسط وام بهمن ماه است و باید رقم آن در بودجه دیده شود، چرا که در غیر اینصورت دانشگاه در کنار معضل کرونا با مشکل جدی مالی برخورد خواهد کرد.

متولی سلامت استان مرکزی ضمن اشاره به اینکه خرید تاسیسات این پروژه از زمان آغاز تاکنون به دوش دانشگاه علوم‌پزشکی اراک بوده است، تاکید کرد: همواره سعی کردیم این پروژه از لحاظ تاسیسات دچار کمبود نباشد، اما با توجه به بحران کرونا و مشکلات شدید مالی دانشگاه دچار معضلاتی شده است به همین منظور در حال حاضر قراردادهایی برای خرید تجهیزات منعقد شده است که به صورت اورژانسی نیازمند 20 میلیارد تومان هستیم و اگر این رقم پرداخت نشود طرف قراردادها تمایل به فسق قرارداد دارند تا با رقم های جدید تجهیزات خود را به فروش برسانند.

دکتر جمالیان در پایان ابراز امیدواری کرد: با حمایت  مسئولان، خواسته به حق مردم استان مرکزی هر چه زودتر محقق شود.


نظر شما :