رعایت جدی تر شیوه نامه های بهداشتی راه گذر از بحران کرونا

۱۲ مهر ۱۳۹۹ | ۱۸:۱۳ کد : ۱۲۳۳۱ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۸۳۷
استاندار مرکزی گفت: شمار فوتی ها و مبتلایان به ویروس کرونا در استان مرکزی نسبت به میانگین کشوری بالاتر است و برای گذر از این شرایط باید شیوه نامه های بهداشتی را با جدیت هرچه بیشتر اجرا کنیم.
رعایت جدی تر شیوه نامه های بهداشتی راه گذر از بحران کرونا

به گزارش وب دا مرکزی، سید علی آقازاده در جلسه مدیریت بیماری کرونا استان افزود: استان‌های همجوار نظیر قم، همدان، لرستان و کرمانشاه شرایط نامناسبی از لحاظ شیوع بیماری کرونا دارند و اگر کنترل این بیماری در استان مرکزی مدیریت نشود، شرایطی به مراتب بحرانی‌تر از حال حاضر خواهیم داشت.
وی اظهار داشت: عدم رعایت پروتکل های بهداشتی در بین اصناف استان وضعیت بسیار اسفناکی دارد و اگر این شرایط تا هفته آتی ادامه دار باشد در جلسات بعدی تصمیمات سخت تر و حتی محدودیت هایی برای اصناف در خصوص کسبه بازار سرپوشیده و پاساژها اعمال خواهد شد.
استاندار مرکزی به اتاق اصناف استان برای نظارت و تاکید بر رعایت قوانین و مصوبات ستاد ملی کرونا و مدیریت این بیماری در استان و اجرای مصوبات و همچنین رعایت پروتکل های بهداشتی توسط اصناف، اخطار داد.
وی خاطرنشان کرد: دورکاری کارکنان استان از این هفته آغاز شده و ادارات با دو سوم نیروها فعالیت می‌کنند.
آقازاده تاکید کرد: اولویت این دور کاری با زنان باردار و یا دارای فرزندان خردسال و بیمار است.
وی افزود: برگزاری کلاس های حوزوی و حوزه های علمیه و دانشگاه های استان نیز باید به صورت غیرحضوری باشد.
استاندار مرکزی عنوان کرد: شهرداری های استان باید نظارت های مستمر بر عملکرد تاکسیرانی و اتوبوسرانی ها و همچنین ممنوعیت هرگونه تجمع در پارک ها و مراکز تفریحی و نظارت بر اجرای صحیح این مصوبات با جدیت هرچه بیشتر دنبال کنند.
وی خاطرنشان کرد: سالن های پرورش اندام و باشگاه های ورزشی سرپوشیده نیز به مدت یک هفته تعطیل و همچنین برگزاری هرگونه همایش، تجمع و راهپیمایی به مناسبت اربعین حسینی ممنوع می باشد.
آقازاده همچنین یادآور شد: با توجه به تعطیلات آخر هفته پیش رو، ستاد شهرستانی مدیریت کرونا نیز باید همانند دوره‌های گذشته، به منظور جلوگیری از شیوع هر چه بیشتر این بیماری و انتقال آن، بر ورود و خروج شهرستان ها نظارت بیشتری داشته باشند.
استاندار مرکزی در پایان گفت: از هفته آینده برگزاری نمازجمعه در برخی از شهرستان های استان با هماهنگی ستاد برگزاری نماز جمعه ممنوع اعلام خواهد شد و تصمیمات لازم در این خصوص با هماهنگی های به عمل آمده اطلاع رسانی خواهد شد.


( ۲ )

نظر شما :