رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک:

پروتکل‌های بهداشتی در اتوبوس‌ها، قصابی‌ها و نانوایی‌های اراک رعایت نمی‌شود

۱۶ مهر ۱۳۹۹ | ۱۳:۴۷ کد : ۱۲۴۲۳ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۹۲۹
رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک شامگاه سه‌شنبه به همراه سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه، رییس مرکز بهداشت شهرستان اراک، مدیر گروه بهداشت محیط و حرفه ای معاونت بهداشتی و جمعی دیگر از مسئولین دانشگاه در آغاز اجرای طرح ضربتی بررسی رعایت پروتکل‌ها توسط اصناف، میزان رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی را از نزدیک مورد بررسی قرار دادند.
پروتکل‌های بهداشتی در اتوبوس‌ها، قصابی‌ها و نانوایی‌های اراک رعایت نمی‌شود

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر سید محمد جمالیان در حاشیه این بازدید، گفت: پروتکل ها و دستورالعمل های بهداشتی که باید توسط اصناف رعایت شود متأسفانه تنها با تذکر و ترس رعایت می‌شود و این وضعیت خوبی نیست که به دلیل ترس و تذکر این پروتکل ها رعایت شوند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک افزود: باید این فکر در ذهن تک تک شهروندان جا بیافتد که این توصیه های بهداشتی در درجه اول برای حفظ سلامتی و جان خودشان، خانواده و سایر شهروندان است و ربطی به شغل و حرفه ندارد و تمامی افراد در هر حرفه ای باید رعایت پروتکل ها را مد نظر داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه با ویروس کرونا، زمان طولانی درگیر هستیم و باید فرهنگ سازی شود که با کرونا زندگی کنیم، ادامه داد: منظور از این فرهنگ سازی به هیچ وجه، عادی انگاری کرونا نیست، بلکه باید عادت کنیم که ماسک بزنیم، فاصله اجتماعی را رعایت کنیم، شستشوی دستها را به طور مرتب مد نظر قرار دهیم و حتی الامکان در اجتماعات حاضر نشویم و مراسم های خود را با محدودیت برگزار کنیم.

دکتر جمالیان بیان کرد: متاسفانه در اتوبوس‌ها فاصله ایمن رعایت نمی شود و شغل های حساس مثل قصابی ها و نانوایی ها رعایت خوبی از لحاظ پروتکل های بهداشتی نداشتند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک در پایان خاطرنشان کرد: برای آخرین بار تذکر کتبی و شفاهی دادیم و از چهارشنبه اقدامات قانونی را انجام می‌دهیم و خواهشمندیم مردم به صورت جدی، پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند.

سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک نیز در ادامه گفت: در بازدیدی که صورت گرفت، رعایت پروتکل های بهداشتی توسط اصناف و مراجعین آنها، رضایت بخش نبود.

دکتر علی علیمحمدی افزود: بازدید امروز ارشادی بود، ولی از روزهای بعد برخوردهای قانونی را انجام خواهیم داد.

وی در پایان بیان کرد: این بازدیدها و بازرسی ها ادامه دار خواهد بود و برخوردها جدی و قانونی می باشد.

مدیر گروه بهداشت محیط و حرفه ای معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک نیز گفت: با توجه به طرح جدید بازرسی، 60 تیم بازرسی بهداشتی در سطح استان مرکزی از امروز فعالیت خود را آغاز کرده و برای عصرها و شب ها، برنامه بازرسی ویژه پیش بینی شده است.

مهندس حسن مهرعلی افزود: اخطارها و آموزش ها قبلاً داده شده و رویکرد جدید ما با صنوفی که رعایت پروتکل های بهداشتی را نمی کنند، اعمال مقررات است.

وی در پایان اظهار داشت: قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا اتفاق نخواهد افتاد، مگر اینکه همه شهروندان موازین بهداشتی را رعایت کنند.

رییس مرکز بهداشت شهرستان اراک نیز گفت: متاسف هستیم که برخی از صنوف با توجه به اخطارها و آموزش های داده شده طی حدود 8 ماه، هنوز هم رعایت مسائل بهداشتی و پروتکل ها را نمی کنند.

دکتر سعید محمد دوست افزود: مقرر شده است اصناف به مراجعینی که ماسک ندارند، خدمات ارایه ندهند و اگر این موضوع عملی شود، قطعاً کمک شایانی برای قطع زنجیره انتقال صورت خواهد گرفت.


نظر شما :