تلاش برای رفع مشکل کمبود نیروی انسانی حوزه سلامت استان مرکزی

۱۷ مهر ۱۳۹۹ | ۱۳:۴۱ کد : ۱۲۴۳۱ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۶۷۴
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: در استان مرکزی برای دو گروه بیهوشی و عفونی تقاضاهای زیادی وجود دارد و سعی کرده ایم در دورترین نقاط استان نیز این کمبودها را تا جای ممکن برطرف کنیم.
تلاش برای رفع مشکل کمبود نیروی انسانی حوزه سلامت استان مرکزی

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر بهمن صادقی سده افزود: بنا بر گزارشات واصل شده در شهرستان های خنداب و کمیجان با توجه به تقاضای بالای مردم، علیرغم انتقال متخصص بیهوشی و جراحی استقبال زیادی صورت نگرفته است که اگر این رویه ادامه دار باشد، مجبور به جابجایی نیروهای تخصصی خود هستیم.
وی اظهار داشت: از ابتدای شیوع این اپیدمی در استان مرکزی حدود ۴۵۱ نفر از پرسنل علوم پزشکی درگیر شده اند که ۲۸۸ نفر پرستار و ۱۳۱ نفر  پرسنل غیر از  درمان بوده اند.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اراک تاکید کرد: ۳۲ نفر از اینترن ها و رزیدنت‌های گروه‌های مختلف و همچنین از ابتدای ماه حدود ۴۲ پرستار به این بیماری مبتلا شده اند، یعنی به طور میانگین در هر ماه حدود ۴۰ الی ۵۰ نفر از پرستاران عزیز و دوست داشتنی از چرخه درمان خارج می شوند که این اتفاق فشار کاری کادر درمان را دو چندان می کند.
وی با اشاره به از سرگیری مبحث پزشکی از راه دور، بیان کرد: از چندین ماه گذشته بحث پزشکی از راه دور یا پاد با همکاری شرکت برکت طب در استان‌های جنوبی کشور شروع شد، در موج اولیه این بیماری در استان مرکزی سامانه ۳۸۳۹ برای مردم استان راه اندازی شد و در اردیبهشت ماه مقرر شد که پزشکی از راه دور در کلینیک امام رضا(ع) افتتاح شود که به دلیل مشکلات زیرساختی و عدم استقبال مردم لغو گردید.
دکتر صادقی افزود: در حال حاضر با توجه به افزایش میزان بستری ناشی از بیماری کرونا، علی الخصوص در بخش آی سی یو، پزشکی از راه دور را در این بخش آغاز نموده‌ایم، با توجه به افزایش تخت های آی سی یو سعی کردیم که از لحاظ کیفی نیز این بخش را ارتقا دهیم که من بعد پزشکان مقیم آی سی یو در هر نقطه از استان می‌توانند با پزشک مقیم آی سی یو سانتر مرکزی بیمارستان امیرالمومنین(ع)، مشاوره داشته و بیماران ویزیت شده و آموزش ببینند.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اراک در پایان از مردم خواست پروتکل های بهداشتی را رعایت کرده و رسانه ها نیز در اقناع و فرهنگ سازی مردم گام بردارند.


( ۱ )

نظر شما :