با متخلفان برخورد و صنوف خطاکار مهر و موم می شوند و حق گلایه ندارند

۲۰ مهر ۱۳۹۹ | ۱۲:۱۷ کد : ۱۲۴۹۵ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۵۰۹
 استاندار مرکزی گفت: بیش از ۴۰۰ بیمار مبتلا به کرونا اکنون در بیمارستان‌های استان مرکزی بستری هستند که این آمار بالاترین میزان بستری از زمان شیوع این بیماری تاکنون بوده است.
با متخلفان برخورد و صنوف خطاکار مهر و موم می شوند و حق گلایه ندارند

به گزارش وب دا مرکزی، سید علی آقازاده در نشست ستاد مدیریت بیماری کرونا استان مرکزی، افزود: تداوم این روند با ظرفیت خدمات درمانی استان همخوان نیست و ممکن است تقاضای کمک از سپاه و ارتش در استان برای ایجاد و برپایی بیمارستان صحرایی شود.

وی اظهار داشت: ویروس کرونا شوخی‌بردار نیست و روزهای سختی در پیش است، هر اجتماعی می‌تواند منجر به افزایش بیماری و روند تصاعدی قربانیان و جاباختگان ناشی از این بیماری شود.

استاندار مرکزی تاکید کرد: مدارس و اماکن ورزشی تعطیل هستند و اداره ‌کل آموزش و پرورش استان مرکزی باید در نشست هفته آتی گزارشی از وضعیت آموزش‌های مجازی در استان گزارش دهد.

وی خاطرنشان کرد: دورکاری در استان مرکزی از هفته گذشته آغاز شده و ادارات مکلف به اعمال این مصوبه هستند و دستگاه‌هایی که نسبت به این مهم بی‌تفاوت باشند، باید معرفی شوند.

آقازاده افزود: زدن ماسک از درب منازل در تمام شهرهای استان به‌ویژه کلانشهر اراک اجباری شده اما، در این هفته برای متخلفان اعمال جریمه صورت نمی‌گیرد و اگر پس از یک هفته بی‌توجهی به این مهم گزارش شود، برخوردهای لازم صورت می‌گیرد.

وی ضمن اشاره به اینکه فرمانداران مکلف به نظارت ضدعفونی و گندزدایی شهر هستند و باید گزارش این مهم را به‌صورت هفتگی به ستاد مدیریت بیماری کرونا اعلام کنند، گفت: فرمانداران استان باید در هفته آتی گزارش جامعی از وضعیت ماسک زدن مردم، حمل و نقل عمومی و پارک‌ها در شهرهای مختلف استان مرکزی اعلام کنند.

استاندار مرکزی یادآور شد: اگر ستاد مدیریت بیماری کرونا استان مرکزی به این نتیجه برسد که در آرامستان اراک موارد بهداشتی رعایت نمی‌شود، تجمع‌ها افزایش یابد و رفتارهای مردم در این مکان منشاء شیوع بیماری شود، تصمیم بر تعطیلی و ممانعت حضور مردم خواهد گرفت.

آقازاده در پایان تاکید کرد: تمام صنوف استان باید تمهیدات لازم برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی را به کار گیرند و اگر صنفی مهر و موم شد دیگر حق گلایه ندارند.


نظر شما :