بحران کرونا روز به روز در حال افزایش است

۲۰ مهر ۱۳۹۹ | ۱۴:۱۹ کد : ۱۲۵۰۴ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۶۲۹
رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: بحران کرونا روز به روز در حال افزایش است و به کارگیری بخش خصوصی آخرین تیر دولت و بسیار نگران کننده است.
بحران کرونا روز به روز در حال افزایش است

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر سید محمد جمالیان در جلسه کارگروه صیانت از حقوق مردم در سلامت و امنیت غذایی، افزود: زنگ های خطر از ماه ها پیش به صدا درآمده و اگر مسئولین امروز به فکر نباشند در فاجعه ی آینده، سهیم خواهند بود.

وی اظهار داشت: اهمیت برگزاری این جلسه به قدری است که با توجه به شیوع ویروس کرونا و درگیری فراوان و عدم شرکت در هرگونه جلسات و اجتماعات، این جلسه که مستقیماً با سلامتی فرد و طعامی که مصرف می کنند، در ارتباط است، البته با رعایت تمام ضوابط و شیوه نامه های بهداشتی برگزار شد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک تاکید کرد: تنها را باقیمانده برای خروج از این بحران که بعد از گذشت هشت ماه نفس کادر بهداشت و درمان را به شماره انداخته، اجرای مصوبات بدون هیچ قید و شرطی است.

وی بیان کرد: مصوباتی که قدرت اجرای آن در جامعه وجود ندارد، به تصویب نرسند بهتر از این است که ناقص و یا اصلاً اجرا نشوند.

دکتر جمالیان در پایان به سالم نبودن آب شرب چند منطقه و روستا در نقاط مختلف استان هم اشاره کرد و گفت: دادستانی عمومی و انقلاب به عنوان مدعی العموم به این پرونده ورود پیدا کرده و با خاطیان برخورد کند.

گفتنی است بیش از 11 روستای بالای 100 خانوار با جمعیتی بالغ بر 8 هزار نفر در استان مرکزی از آب آشامیدنی سالم و مناسبی برخوردار نیستند؛ وضعیت نامطلوب کشتارگاه ها، دفع غیر اصولی و غیر بهداشتی پسماند کارخانجات الکل از دیگر محورهای سخنان متولی سلامت مردم استان مرکزی بود.


نظر شما :