استفاده از سامانه آموزشی سما لایو در دانشگاه علوم پزشکی اراک

۲۲ مهر ۱۳۹۹ | ۱۳:۰۱ کد : ۱۲۵۳۴ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۹۸۰
معاون آموزش دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: به منظور ترفیع مشکلات خاص در کنار سامانه نوید از سامانه سما لایو نیز در سال تحصیلی جدید کمک گرفتیم.
استفاده از سامانه آموزشی سما لایو در دانشگاه علوم پزشکی اراک

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر سعید چنگیزی آشتیانی تاکید کرد: سامانه سما لایو زیر مجموعه سامانه هم آوا می باشد که دانشجویان با این سامانه آشنایی داشته، زیرا در این سامانه نمرات خود را مشاهده کرده، انتخاب واحد و حذف و اضافه دروس  را انجام می دهند.

وی افزود: دانشجویان می توانند با ورود به این سامانه و وارد کردن username و password وارد سامانه سما لایو شوند و از جلسات حضوری اساتید نهایت استفاده را ببرند.

معاون آموزش دانشگاه علوم پزشکی اراک ضمن اشاره به اینکه در سال تحصیلی جاری تعداد دروس بالغ بر ۷۰۰ عنوان درسی است، بیان کرد: اولویت بندی بر اساس دروس بالینی فیزیوپاتولوژی و استیجاری قرار داده شده که تمام محتوای آموزشی این بخش ها به صورت آنلاین برگزار خواهد شد و در مورد سایر گروه ها نیز یک سوم  برنامه‌ها به صورت آنلاین برگزار خواهد شد که دانشجویان می توانند سوالات درسی و آموزشی خود را ضمن تدریس اساتید مطرح نموده و پاسخ را دریافت کنند.

وی تاکید کرد: با توجه به اینکه یکی از نکات مهم، آموزش بالینی می باشد، با استفاده از سامانه Adobe Connect، آموزش گزارش صبحگاهی، ژورنال کلاب و بوکلتینگ این در بسیاری از گروه های آموزشی در حال برگزاری می باشد.

دکتر آشتیانی یادآور شد: از زمان شیوع بیماری کرونا ویروس، فرم برنامه های آموزشی از حضوری به شکل مجازی تغییر پیدا کرده است و دانشگاه علوم پزشکی اراک برای اینکه بتواند برنامه های آموزشی را با همان رونق و کیفیت قبلی به اوج برساند، در بحث تامین و تجهیز زیرساخت های آموزش مجازی فعالیت‌های متنوع و متعددی را داشته است.

وی اظهار داشت: با همت و توان مجموعه علوم پزشکی اراک و با استفاده از دو سامانه فوق می‌توانیم در کنار آموزش تئوری، کارآموزی ها، بحث آموزش در بالین و  آزمایشگاه ها را پوشش دهیم و همچنین خیلی از مشکلات سامانه نوید از جمله عدم امکان مطرح کردن سوال توسط دانشجویان را مرتفع سازیم.

معاون آموزش دانشگاه علوم پزشکی اراک در پایان اظهار امیدواری کرد: به منظور بحث کیفی سازی، ارتقاء و توسعه بسته آموزش مجازی دانشگاه بتوانیم گام‌های بزرگی برداشته و در این راه و تحقق این هدف افتخارات بزرگی نصیب دانشگاه نیز شود و با استفاده از این ظرفیت ها در جهت رشد و ارتقای علمی دانشجویان و مجموعه دانشگاه علوم پزشکی اراک، قدم های عالی برداریم.


( ۲ )

نظر شما :