پیشگیری از بیماری کرونا به معنی زدن واکسن نمی باشد

۲۳ مهر ۱۳۹۹ | ۱۳:۳۶ کد : ۱۲۵۷۸ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۹۷۵
متخصص بیماری های عفونی و گرمسیری گفت: بیماری کووید ۱۹ با زدن واکسن از بین نمی‌رود و در حال حاضر بهترین روش جلوگیری از ابتلا به بیماری، پیشگیری می‌باشد.
پیشگیری از بیماری کرونا به معنی زدن واکسن نمی باشد

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر مظاهرپور افزود: بیماری هایی که جهان امروز آنها را شناخته و در حال حاضر واکسن دارند نیز اثربخشی متفاوت داشته به عنوان مثال واکسن آنفولانزا اثربخشی ۶۰ یا ۷۰ درصد دارد، بنابراین با زدن واکسن همه مشکلات حل نمی‌شود.

وی ضمن اشاره به افزایش آمار ابتلا، تعداد بستری در بیمارستان ها و متوفیان ناشی از کرونا، هشدار داد: تجربه ۸ ماهه مبارزه با بیماری کرونا ثابت کرده است که در بعضی از موارد شدید و ابتلا به بیماری کرونا، عوارضی از جمله کاهش اکسیژن بافتی و فیبروزه شدن ریه، سالیان سال فرد را درگیر کرده و زندگی روزمره اش را مختل می سازد.

این متخصص بیماری های عفونی تصریح کرد: توقع نامعقولی است در مواقعی که فرد به فرم جدی و شدید بیماری مبتلا شده از داروهای استفاده کند که پاسخ دراماتیک داشته باشد و این انتظار را نیز داشته که مثل روز اول بدن او باقی بماند.

وی با توجه به اینکه انتقال بیماری کرونا انسان به انسان می باشد، پیشگیری از بیماری را کم هزینه ترین و ایمن ترین راه مصونیت از بیماری دانست و گفت: منظور از پیشگیری، قطع روند انتقال بیماری یعنی رعایت نکات بهداشتی که همان استفاده از ماسک، شست‌وشوی دست‌ها، رعایت فاصله اجتماعی و پرهیز از حضور در اجتماعات می باشد.

دکتر مظاهرپور حضور در اجتماعات را یکی از منابع مهم و اصلی انتقال ویروس کرونا دانست و تاکید کرد: هر چه کمتر در اجتماعات حاضر شویم و بیشتر موازین بهداشتی را رعایت کنیم، می توانیم از ابتلای بیماری جلوگیری کرده و عملاً خدمتی بزرگ برای سلامتی خودمان، انجام دهیم.

وی در پایان یادآور شد: بیماری کرونا ویروس یک بیماری پیچیده، مرموز و تجربه جدید کل جهان است، امروزه تنها راه موثر ثابت شده مصونیت از بیماری، همان پیشگیری می‌باشد که اثر بخش بالایی داشته، هزینه کمتری برای افراد به دنبال می‌آورد و بار کمتری را نیز به کادر خسته بهداشت و درمان تحمیل می کند.


( ۲ )

نظر شما :