زمان طلایی مراجعه بیماران کرونایی به پزشک

۲۳ مهر ۱۳۹۹ | ۲۰:۴۶ کد : ۱۲۵۸۸ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۱۳۵۶۶
کارشناس مسئول واحد بیماریهای مرکز بهداشت اراک گفت: با مشاهده هرگونه علائم شبه سرماخوردگی، علائم تنفسی به همراه تب و لرز باید در اسرع وقت به مراکز درمانی و پزشکان مراجعه کرد.
زمان طلایی مراجعه بیماران کرونایی به پزشک

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر بهروز رفیعی در گفتگوی تلفنی با برنامه رادیویی موج آشنا از صدای شبکه آفتاب، تاکید کرد: تشخیص و تفاوت کرونا، سرماخوردگی و آنفولانزا از یکدیگر بسیار مشکل است و تنها با صلاحدید و مشورت با متخصصین و پزشکان میسر می باشد، به همین منظور افراد در صورت مشاهده هرگونه علائمی از قبیل عطسه، سرفه، آبریزش بینی، تب و لرز بلافاصله قرنطینه خانگی خود را شروع نموده، فاصله ایمن با افراد خانواده را لحاظ نمایند و به پزشک یا مراکز درمانی مراجعه نمایند.
وی افزود: علت مرگ اکثر متوفیان مراجعه دیرهنگام به مراکز درمانی بوده است.
وی، علائم بیماری کرونا را بسیار متنوع دانست و گفت: علائم کرونا ویروس از بی علامت بودن تا سرفه و عطسه ساده، درگیری ریوی و تنگی نفس متفاوت است.
وی در ادامه این موضوع تکمیل کرد: به همین دلیل رعایت اصول بهداشتی از جمله شستشوی مکرر و مرتب دست ها به مدت ۲۰ ثانیه، استفاده صحیح از ماسک، ضدعفونی محل و رعایت فاصله اجتماعی حائز اهمیت بوده و افراد با مشاهده کوچکترین علامت در اسرع وقت به پزشکان یا مرکز درمانی مراجعه نمایند.
دکتر رفیعی مراکز فعال در خصوص بیماری کرونا، در شهر اراک را اینچنین اعلام کرد: در حال حاضر در شهر اراک مراکز منتخبی از جمله مرکز ولیعصر در شهرک ولیعصر، مرکز زینب کبری(س) و ارسطو در منطقه فوتبال اراک، کلینیک تخصصی کوثر و امام رضا (ع)، کلینیک بیمارستان امیرالمومنین(ع) و همچنین مطب‌های خصوصی نیز بیماران کرونایی را پذیرش می کنند.
وی در ادامه تاکید کرد: بر اساس نیاز و صلاحدید پزشک گاهی اوقات تست کرونا در همان مراجعه اول انجام می‌گیرد و گاهی اوقات تنها دستورات دارویی نیاز می باشد.
وی در پایان خطاب به مردم استان مرکزی گفت: قطع حلقه انتقال بیماری کرونا تنها در اثر تغییر سبک و سیاق زندگی افراد از جمله زدن ماسک، شستشوی مرتب دستها، رعایت فاصله اجتماعی و پرهیز از مراسم ها، مهمانی و مسافرت رفتن ها رخ داده، چرا که همچنان ماهیت و رفتار ویروس یک رمز نهفته دارد.


( ۴۳۶ )

نظر شما :