رفتار ویروس کرونا تابعی از رفتار اجتماعی ما

۲۴ مهر ۱۳۹۹ | ۰۹:۲۳ کد : ۱۲۶۰۱ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۵۷۸
سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: با گذر زمان و افزایش سهل انگاری و عادی نگاری مردم قطعاً کرونا ویروس با سرعت بیشتری انتقال پیدا می کند.
رفتار ویروس کرونا تابعی از رفتار اجتماعی ما

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر علی علیمحمدی در مصاحبه تلفنی با اخبار استان مرکزی، تاکید کرد: متاسفانه در دو هفته اخیر شاهد ابتلای افراد در رده های سنی جوان و علی الخصوص در سنین ۳۰ الی ۳۹ سال بوده ایم که این آمار درگیری نسل جوان بسیار نگران کننده می باشد.
وی هشدار داد: در حال حاضر در بحرانی ترین شرایط ابتلا به ویروس کرونا هستیم و آمار و ارقام موید این موضوع است.
سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک در خصوص  محدودیت‌های اعمال شده، بیان کرد: گرچه اندکی به این محدودیت ها توجه شده، اما این بی توجهی ها برآورده کننده انتظارات حوزه سلامت نیست.
وی ضمن اشاره به اینکه در کل استان، شهر اراک و شهرستان ساوه بیشترین آمار ابتلا و درگیری  را داشته اند، گفت: انتظار می رود که در شهر اراک و شهرستان ساوه مردم نسبت به رعایت پروتکل های بهداشتی بیشتر مقید باشند.
دکتر علیمحمدی با اشاره به اینکه در تجمعات امکان آلودگی و انتقال کرونا ویروس به افراد سالم بسیار زیاد می باشد، تصریح کرد: تمام تلاش و توصیه دانشگاه علوم پزشکی این است که از بروز تجمعات و مراسم ها پرهیز شود، با توجه به پیش رو بودن ماه ربیع الاول و مراسم های شادی و ازدواج توصیه اکید  ما این است که از برگزاری هرگونه مراسم های تجمعی پرهیز شود و در صورت امکان این مراسم ها لغو گردیده و یا بسیار مختصر و تعدیل شده و با رعایت نکات بهداشتی برگزار شود.
سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک در پایان خطاب به مردم استان گوشزد کرد: مردم هوشیار همواره در ذهن داشته باشند، که افراد ناقل و بی علامت همچنان در سطح جامعه حضور داشته و با حضور در تجمعات و ابتلا و ناقل بودن یک شخص تمام افراد حاضر در آن جمع آلوده شده و علاوه بر به خطر انداختن سلامت و جان اشخاص، فشار کاری مضاعفی بر کادر درمان و بیمارستان ها وارد می شود.


( ۱ )

نظر شما :