رعایت نکات بهداشتی در انجام کارهای روزمره موجب جلوگیری از ابتلا به کرونا

۲۴ مهر ۱۳۹۹ | ۱۰:۰۵ کد : ۱۲۶۰۲ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۸۰۳
کارشناس مسئول بهداشت محیط مرکز بهداشت شازند گفت: رعایت نکات بسیار ریز و در عین حال مهم و جدی می تواند از ابتلای افراد به ویروس کرونا جلوگیری نماید.
رعایت نکات بهداشتی در انجام کارهای روزمره موجب جلوگیری از ابتلا به کرونا

به گزارش وب دا مرکزی، مهندس علی محمدی در گفتگوی تلفنی با برنامه رادیویی موج آشنا از صدای شبکه آفتاب، افزود: پیرو بازدیدهای صورت گرفته از صنوف لازم به ذکر است که مجدداً خدمت تمامی صنوف این تذکر را بدهیم که بهتر از گذشته استفاده از ماسک و موازین بهداشتی را رعایت نمایند.
وی با اشاره به اینکه مراکز تهیه و پخت غذا علی الخصوص نانوایی ها نقشی مهم در کاهش ابتلا به بیماری کرونا دارند، تاکید کرد: لازم است که مردم در صف های نانوایی، فاصله اجتماعی و ایمن با یکدیگر را حفظ نموده و در این دوران بحران کرونا ترجیحاً از کارت های بانکی به جای پول نقد استفاده کنند، همچنین نانواها همواره ماسک داشته باشند و دست های خود را ضدعفونی نمایند.
وی خطاب به مردم هشدار داد: تعداد کثیری از افراد می پندارند که نان خطری از لحاظ انتقال بیماری ندارد، گرچه تا زمانی که نان در تنور بوده و حرارت می بیند این مشکل وجود ندارد، اما هنگامی که در دست افراد و بر روی سطوح قرار می گیرد، می تواند آلودگی را جذب کرده و به اشخاص منتقل نماید.
وی در ادامه در خصوص وضعیت شهرستان شازند، بیان کرد: متاسفانه این شهرستان در وضعیت قرمز بوده و گنجایش و ظرفیت بیمارستان شازند تکمیل شده است.
وی در پایان با توجه به پیش رو بودن تعطیلات پایانی ماه صفر ، تاکید کرد: با توجه به موقعیت جغرافیایی و مهمان پذیر بودن این شهرستان در حال حاضر در این وضعیت اپیدمی و شرایط خطرناک، شهرستان شازند از پذیرش هرگونه مسافر معذور بوده و امیدواریم مردم این شهرستان نیز از مسافرت پرهیز نمایند و به صورت جدی در رعایت شیوه نامه ها و پروتکل های بهداشتی کوشا باشند.


( ۱ )

نظر شما :