خود درمانی ممنوع!!!

۲۴ مهر ۱۳۹۹ | ۱۰:۲۷ کد : ۱۲۶۰۳ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۱۱۸۳
یک متخصص بیماری های داخلی گفت: تعویق در مراجعه به پزشک، خود درمانی و مشورت با افراد ناآگاه امکان ابتلا به علائم وخیم تر کرونا را مهیا می سازد.
خود درمانی ممنوع!!!

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر فائزه صوفیان در مصاحبه تلفنی با برنامه رادیویی جوان از صدای شبکه آفتاب، تاکید کرد: علائم کرونا ویروس در بعضی از موارد همانند سرماخوردگی ساده بوده، همچنین مشاهده شده که بعضی از افراد مبتلا به کرونا تنها یک علامت از جمله از دست دادن حس بویایی را داشتند و در بعضی از موارد نیز علائم پیچیده از جمله تنگی نفس های شدید دیده شده است.
وی با اشاره به اینکه تشخیص کرونا، آنفولانزا و سرماخوردگی از یکدیگر بسیار مشکل است، اظهار داشت: هنگامی که افراد با علائمی مشکوک روبرو شده و به علت ترس و نا آگاهی دست به خوددرمانی می زنند، تنها زمان را از دست داده و این تعویق در مراجعه به پزشک امکان ابتلا به فرم های شدیدتر بیماری را مهیا ساخته و گاه منجر به بروز عوارض جبران ناپذیر برای بیماران می شود.
وی خاطر نشان کرد: افراد مبتلا به انواع بیماری های زمینه ای، افراد سالمند، بیماران استفاده کننده از انواع مختلف داروهای سرکوب کننده سیستم ایمنی، اشخاص مبتلا به انواع بدخیمی ها و سرطان در صورت بروز کوچکترین علامت در اسرع وقت به پزشک مراجعه کنند.
دکتر صوفیان در پایان با توجه به فصل سرما و افزایش انتقال ویروس کرونا، تاکید کرد: با توجه به پیشرو بودن تعطیلات پایانی ماه صفر و متفاوت بودن سیستم ایمنی افراد از مردم خواهشمندم که از مسافرت ها پرهیز نموده، استفاده از ماسک، شستشوی مرتب دست ها و رعایت فاصله اجتماعی را همچنان رعایت کرده و کسانی که از سلامت جسمی خوبی برخوردار می باشند، مواظب افراد سالمند باشند چرا که این افراد در خطر ابتلا بالاتری نسبت به بقیه افراد قرار دارند.


( ۴ )

نظر شما :